måndag 17 januari 2011

Nästa träningsutvärdering

På lördagen diskade jag upp lite i köket efter frukosten som bestod av Frappé och en macka med lufttorkad tysk skinka. Sen insåg jag att jag inte hade något mer inplanerat för resten av dagen och ingen ville ta en långpromenad med mig och Turre. Så jag bestämde mig för att påbörja friveckan på Medley med lite träning i gymmet där. Det tog en liten stund att skriva in sig men det var överkomligt. Tjejen som hjälpte mig var trevlig och glad och hjälpte mig tillrätta fint. När jag väl kom in i omklädningsrummet gick det nästan kalla kårar utefter ryggen på mig, det var småbarn överallt!
När jag tränar går jag liksom in lite i min egen värld och småbarns skrik och det faktum att de ränner rätt in i benen på en, det får mig ur balans. När jag tränar vill jag inte ha en massa barn runt mig, kalla mig bitch om ni vill...
På gymmet var det lugnare och jag gick 30 minuter på bandet med olika uppförslut och mestadels 6 km/h, totalt 3 minuter av tiden sprang jag på 9 km/h, inte mycket men jag sprang i alla fall. Av någon anledning hade jag svårt att få upp pulsen i rätt läge, detta trots att jag egentligen inte kan springa alls... konstigt det där.
Sen satte jag mig på roddmaskinen och rodde i 4 minuter, jag har lite svårt att ta det lugnt på den så jag var yr när jag klev av den fast jag bara kört 4 minuter.
Sen cyklade jag på motionscykeln i 20 minuter i tröghetsläge 5-6 och sen ställde jag mig på en sån där "pendelmaskin" där det ser ut som om man åker längdskidor i 5 minuter.
Efter det körde jag lite på de gymmaskiner jag vet hur de fungerar men sen 17.30 slängde de ut oss ur gymmet eftersom de stängde 18 på lördagar. Min första tanke var: -Hur många behöver egentligen 30 minuter för att duscha och byta om?
Men sen när jag väl kom in i duschen fattade jag varför det var så väl tilltaget, det var ju så dåligt tryck i duschen att det tog mig 15 minuter att duscha, håret tar ju en stund att skölja ur när det inte kommer tillräckligt med vatten. Dessutom hade de ingenstans att ställa ifrån sig tvål och schampo så den fick man ställa på golvet. Sen det faktum att de inte har några avdelningar alls mellan duscharna gör ju att man inte kan undgå att moona någon när man böjer sig efter tvålen... Jag duschar nog hemma från och med nu. När jag väl kom tillbaka till mitt skåp står det en naken pojke och stampar på mina skor... näää, jag vill ha ett barnfritt omklädningsrum!
Så när jag åkte därifrån var jag ganska säker, det blir SATS. Men det kanske inte alls är lika mycket barn på vardagarna när inte alla barnfamiljer är och badar? Dessutom måste jag ju testa deras pass innan jag skriver av dem och den här veckan är det ju gratis.

Direkt efter gymmet åkte jag till Ica Kvantum i centrum och handlade lite edamame, sallad, gurka, dricka och kattmat bland annat.
Under tiden jag handlade ringde T och undrade om jag skulle hänga med dem ut på kvällen och det ville jag så vi skulle höras senare.
Väl hemma tog jag en macka och vilade en stund och gjorde sen iordning mig och mötte T, L, J och P nere på White Horse. Innan jag åkte hemifrån åt jag en tomat och mozzarellasallad med basilika. Efter en stund på "Hästen" gick vi vidare till Ullis och nån timme senare var det något som hände. Vi vet inte riktigt vad, men en tjej blödde ymnigt från kinden och blödde rätt igenom alla pappersservetter och inne på toaletten var det ett riktigt blodbad med blod på både golv och handfat. Det visade sig senare att någon hade antingen kastat eller slagit ett glas i ansiktet på den här tjejen. Enligt tjejen själv var det en annan tjej och hon hölls kvar av vakten tills polisen kom. Sen kom en ambulans och hämtade den skadade tjejen. När Ullis stängde gick killarna till P och jag och L åkte iväg en bit för att Turre skulle få kissa och leka sig varm en stund innan vi gick in på Magget. Han visade sig vara varm men en paus kan ju vara skönt ändå. Sen packade vi in honom i bilen igen och åkte ned till magget, men där var det jättelång kö och jag kände egentligen inte ens för att gå dit, så jag körde L till P och åkte sedan hem.
Vid det laget var jag hungrig igen så jag åt lite edamame och tittade på Jurassic Park, en av mina favoritfilmer om jag inte nämnt det tidigare.

Inga kommentarer: