lördag 1 januari 2011

Födelsedagskalas igen

På onsdagen vaknade vi vid 11 ungefär och jag gjorde te och ställde fram frukost åt ungarna och mig själv. Vi var lite stolta över att vi lyckats med vårt maraton, men jag vet inte om vi verkligen har anledning till att vara stolta? Syrran hade början till ryggskott och ville ha hjälp i stallet av barnen så hon kom och hämtade dem strax efter att vi ätit frukost och då hade hon med sig fler julklappar till mig, de som varit försenade med posten. S fick sitt spel som dykt upp i min brevlåda på måndagen och alla var nöjda och glada. Vi sa hejdå och ses senare eftersom det var dags för nästa födelsedagskalas den kvällen.
Min mamma, det vill säga ungarnas mormor fyllde nämligen år. Hon brukar av tradition bjuda på mat från McDonalds eftersom alla är rätt trötta på julmat och eftersom hon har ansvar för matlagning för en massa människor till julfrukost, julmiddag och ofta nyårsmiddag också. Alltså satt vi där och åt hamburgare och pommes och pratade glatt om allt möjligt. Sen kom brorsan förbi till vår glädje, de har ju haft så mycket med matande av G som är så liten att han måste ha mat väldigt ofta nu i början. Mamma fick en poncho av mig som jag köpte i San Diego när jag var där och en bok, Jul med Ernst.
Men sen ursäktade jag mig efter två timmar och lämnade Turre hos pappa för jag skulle hem till M i Huddinge för att snacka skit och titta på film. Han har inte mycket av urval då det gäller film och jag är ju rätt bortskämd med det. När jag slutligen valde Superman Returns var inte M jättenöjd och sa att om jag skulle se just den filmen så fick jag inga popcorn och det löftet höll han... Han brukar annars alltid göra popcorn åt mig. Men vi hade trevligt i alla fall, men jag håller med honom, filmen är sådär...


Inga kommentarer: