onsdag 5 januari 2011

Plötslig energi

På söndagen kände jag en abstinens efter L och A, jag hade inte sett dem på väldigt länge så jag skickade sms till dem för att se om de ville äta frukost på fiket. Efter två sms och ett telefonsamtal fick jag i alla fall tag i L, hon hade sovit så djupt att hon inte hört telefonen. Men hon hängde gärna med på frukost, så jag packade in Turre i dubbla jackor och sen in under dunjackan i buren och så hämtade jag L och vi åkte mot fiket. Men vi hann inte fram dit innan mamma ringde och sa att de precis åkt hemifrån för att hämta Turre, de skulle åka till Jämtland. Så vi vände och mötte dem på McDonalds där de tänkte äta frukost innan de åkte. Vi hade lite kramkalas och så fick de Turre och jag och L åkte mot fiket och mamma och pappa gick in på McDonalds. När vi kom till konditoriet visade det sig att det var stängt! På en helt vanlig söndag... Det är ju udda att ha stängt den 2:a Januari, ännu underligare är det att skriva att man har stängt 1/2 och sen ha stängt den 2/1...

Vi hade inte mycket annat val än att åka till Väsby Centrum istället så vi gick till Waynes Coffee där istället. Jag gillar inte Waynes, det är väldigt stora portioner och det kostar därefter också. Inte så kul att behöva betala över 100:- för frukost och sen bara kunna äta hälften. Jag tog i alla fall en foccacia och en latte och det kostade 102:- och jag var tvungen att be om en låda att ta hem resterna i. Medan vi satt där kom K förbi, en gammal stallkompis till mig, en helt underbar människa som jag ser alldeles för lite av. Sen pratade vi om ditt och datt och jag berättade hur länge jag skjutit på målningen av mitt hemska badrum, jag målade det när jag flyttade in men med en färg jag inte gillade, det var så svårt att hitta nåt som gick ihop med terracottakaklet därinne. Men nu hade jag fått hjälp av en av tjejerna på Flügger och vi hade tillsammans valt ut en färg som heter Sandslott, detta med hjälp av en kakelbit jag tagit med mig.


Sen när jag kom hem så bara satte jag igång, inte för att L sagt det, utan för att jag sagt det. Jag var rätt nöjd med mig själv när jag väl hade satt igång. Gör jag bara det så är det lugnt sen, jag vill inte ha det så rörigt hemma och alltså slutför jag det som jag påbörjat. Jag är bra på det sättet...
På första bilden ser ni hur det såg ut när jag flyttade in och vid första anblicken ser det säkert bättre ut än vad det gör på bild nummer 2, men det som inte syns är att väggarna är vita med gula "svampade" fläckar på, det såg ut som om någon kissat på väggen och inte torkat bort det...


På bild 2 ser ni hur det såg ut innan jag började den här gången, jag hade däremot hunnit ta ned hyllan innan jag kom på att jag borde fota. Jag kom i alla fall igång ordentligt, jag kvistlackade taket och målade taket och taklisten så att det var helt färdigt innan jag kom i säng vid 5.30 på morgonen. Av någon anledning kunde jag inte somna och jag vet med säkerhet att jag fortfarande var vaken vid 7. Tur att jag var ledig den här veckan för vid den tiden hade de kollegor som inte var lediga förmodligen redan börjat jobba.

Inga kommentarer: