fredag 14 januari 2011

Intvingad i ännu en elektronikbutik

Även onsdagen var stressig på jobbet, ändå gick jag tidigare för att handla grejer till företaget. Vattenkokaren som tedrickarna använder flera gånger om dagen hade gått sönder och det är struligt att koka vatten i kastrull och hålla det någorlunda varmt, dessutom måste det passas, alltså var det ganska viktigt att köpa en ny.
Men när jag nu skulle fixa det så undrade J om jag inte kunde köpa en microvågsugn till, det är ju alltid kö på de tre vi har när det är lunch...
När jag påpekade detta för C så undrade han om jag inte kunde köpa en TV också, det har vi ju pratat om så länge och förresten, den där diskmaskinen vi pratat om i 7 år kanske jag kunde köpa också?

Men viss tveksamhet i steget gick jag in på SIBA, jag gillar som bekant inte elektronikbutiker och insåg att jag skulle vara rätt irriterad innan jag lyckades ta mig ut genom dörren med utfört uppdrag. Jag såg bara en säljare och han var upptagen, så jag tittade lite på TV-apparater, sen diskmaskiner och sen också microvågsugnar och sen fick jag gå och fråga den upptagna säljaren om han var ensam i butiken idag? Nej, det var ha inte, efter några minuter kommer en oengagerad säljare ut från lagret, tuggandes på en Snickers... Han hjälpte mig att välja TV, väggfäste, diskmaskin, micro och vattenkokare och han var inte otrevlig, men han var oengagerad, långsam och definitivt inte trevlig i alla fall.
Det tog mer än en timme att komma ut ur butiken trots att jag mer eller mindre bestämt mig för vad jag skulle ha inom 5 minuter från att jag klev in och jag började stressvettas som jag gör när jag blir rastlös och känner mig frustrerad och maktlös. Slutligen fick jag i alla fall hjälp att bära de tyngre grejerna till bilen även om säljaren gnällde på hur hala hans skor var utomhus. TV och diskmaskin skulle skickas med lastbil nästa dag.

Jag fortsatte till ICA där jag köpte disksvampar till jobbet och dricka hem. Sen gick jag in på det nya Apoteket Doc Morris som öppnat nere i Infra City. Jag har varit där en gång tidigare och då lovade de att ta in mina specialvitaminer och nu fanns de där. De har väldigt bra service och man får ett trevlig bemötande och tjejen som hjälpte mig före jul, det vill säga för ungefär 4 veckor sedan kände igen mig efter ett tag när jag förklarade vad vi pratat om. Nu hjälpte hon mig att ta fram nässpray och grejer till jobbet och deo och vitaminer som jag själv skulle ha.
Sen åkte jag hem med alla grejer i bilen och var helt slut, jag var tvungen att sova middag en stund och sov som om jag vore i koma i nästan 2 timmar...
Sen rafsade jag ihop en kycklingsallad och packade ned mina nagellack och hämtade C för att åka på pysselkväll hos mamma. Vi var inte så många, mamma, syrran, systerdottern, jag och två kompisar, de andra hade förhinder. Vi vet inte säkert hur länge vi har haft våra pysselkvällar, men vi är rätt säkra på att det är en bit över 15 år! Det betyder alltså att vi ses varannan onsdag och pysslar och snackar skit och har gjort det en MASSA gånger.
Nu på sistone har det tunnats ut i leden, folk prioriterar annat helt enkelt, så vi får väl se hur länge till vi får ihop nåt folk, vi har ställt in 2 av 4 träffar de senaste tillfällena. Jag kan inte minnas att vi någonsin ställt in tidigare.
Men vi som var där hade i alla fall trevligt och bestämde oss för att återigen spela TP och den här gången vann det lag som jag inte var med i. Under tiden vi spelade åt jag min sallad och sen målade jag om naglarna. Jag kom hem strax efter 22 och tittade på säsong 2 av How I Met Your Mother och gick sen och lade mig.

Inga kommentarer: