tisdag 31 augusti 2010

Halvlat måndag


Ingen blir väl förvånad om jag säger att vi åt frukost på Balans idag igen... S ville det och jag har ju inget emot det, man vet ju att man får god mat och trevlig service.
S ville prova deras "Breakfast Burrito", den var fylld med bland annat äggröra och salladslök. Den såg rätt liten ut, men oj vad han fick kämpa för att få i sig den. Vi kallade den "The Magic Burrito", den blev inte mindre hur mycket han än åt. Slutligen tog den i alla fall slut och han var proppmätt. Själv tog jag två porsherade ägg, stekt svamp och grillade tomater. Sen ville jag prova deras blåbärspannkaka, jag lyckades kanske få i mig knappt en halv... Den var enorm och väldigt mättande.

Sen gick vi in på butiken "The Rainforest" på Shaftesbury Avenue, de har ett jättestort urval av mjukdjur och riktigt fina är de. De har inte bara de söta djuren, de har insekter och allt möjligt. Jag tog kort på en gräshoppa och en skorpion, men jag vet inte riktigt om det syns vad det är på bilderna?
Sen gick vi ned till Haymarket och köpte biljetter till Sightseeing-bussarna. Vi ville ha en som hade en "Live Guide", så vi fick gå till Leicester Square och ta bussen därifrån. Sen satt vi på bussen och försökte höra vad guiderna sa medan vi frös ganska mycket. Den första guiden var rätt kul, men han pratade med skotsk dialekt, så S hade lite svårt att hänga med. Den andra guiden pratade så tyst och tråkigt att vi båda hade svårt att höra vad han sa och koncentrera oss på att lyssna. Men på det stora hela var det väl helt okey. Turen tog drygt två timmar och när vi klev av igen tog vi en promenad och handlade lite nudlar och grejer i en Japansk butik på Haymarket.

Sen bar det återigen iväg till China Town eftersom S absolut ville ha nudlar till lunch. Det blev en väldigt sen lunch, men å andra sidan äter vi ju sena frukostar och sena middagar, så det gör ju inte så mycket. Vi tog nudelsoppa med anka den här gången, den var inte lika god som den vi åt igår, men den gick ned. Ett par räk dim sum var åt vi också. På vägen tillbaka till hotellet köpte vi biljetter till Madame Tussauds för imorgon och när vi åkt bussen förbi en souvenirshop tyckte vi att vi såg en mjukistaxi som kunde passa till min mamma. Jag köper mjukisdjur åt henne när jag åker någonstans, hon har en hel bokhylla full nu. Varje gång jag kommer med en ny så stånkar och stönar hon. Men skulle jag komma utan tror jag att hon skulle bli besviken faktiskt. Nu har jag ju varit i London så många gånger att det börjar bli en riktig utmaning att hitta nåt jag inte redan har köpt till henne.

Sen gick vi tillbaka till hotellet och vilade en stund och jag skrev lite. När klockan nästan var 9 gick vi ut igen och gick till HMV för att se om de hade några kul filmer eller böcker. Jag hittade både och, så pengarna flöt iväg rätt snabbt som de brukar när jag är i närheten av böcker och filmer. Sen gick vi till Leicester Square och Bella Italia för att äta lite pasta till middag. Jag tänkte slå på stort och beställde in en cola till mig och juice till S. När jag fick colan och drack lite av den smakade den jätteilla, det tog mig ett par sekunder att inse att jag fått light. Jag bad om en ny, men efter en stund kom kyparen tillbaka och sa att de hade slut på vanlig cola... De trodde nog inte att någon skulle märka nåt. Tju fick de, det smakar ju uräckligt med light.





Pastan var i alla fall helt okey liksom servicen för övrigt. Jag tog Pasta Carbonara och S tog något som hette nåt med Americano, den serverades med tomatsås och stora köttbullar gjorda av blandfärs. Han var riktigt nöjd med sitt val, jag tyckte att hans såg bättre ut... Så efter ett tag bytte vi tallrikar en stund och sen bytte vi tillbaka igen. Sen var båda nöjda.

Vi gick snabbt tillbaka till hotellet för att pinka och hämta S kamera som han glömt. Sen tog vi ännu en promenad och gick för att mörkerfota Houses of Parliament, London Eye och Westminster Abbey. Det är en himla massa sirener överallt i London på nätterna och S tyckte nog att det var lite obehagligt när det blev för lite folk runt oss emellanåt. Men vi hade kul och fick några helt okey bilder. Vi tog omvägen över Westminster Bridge och tog strandpromenaden tillbaka och över till rätt sida igen. Vi var tillbaka vid 0.30 ungefär.

Inga kommentarer: