tisdag 24 augusti 2010

Google translate och maten i Prag

Min vän från Bangkok, amerikanen alltså, berättade att han brukar läsa min blogg... Jag blev tyst en stund och undrade sedan hur i himmelen han kunde göra det, han kan ju inte ett ord svenska. Men enligt honom fungerar Google Translate riktigt bra på min blogg, som han sa: -It makes sense...
Kul, jag får hoppas att flera av mina engelsktalande vänner kommer på samma idé.
Mitt förra inlägg ser ut så här i översättning, kanske inte riktigt "makes sense" men man hänger ju med i vad det handlar om:
The Social Democrats' new campaign annoys me. Am I the only one to find this: "I can not wait, give an impression of immaturity, restlessness and the impression that they do not respect any election result? It is clear that they actually respect an election result regardless of whether they win or not, but the impression is negative, for me anyway.Then there are enough front figures in the party who had been with him more supporters than Mona. A significant proportion of people in both blocks dislike her and it seems stupid to put such a person leading lady? She has also always seem to cross to what she teaches, so she feels neither reliable or trustworthy.









Är det förresten någon som har en aning om hur man tillagar grisknä på det sätt de gör i Prag? Förra våren var vårt årliga internationella möte i Prag och jag gillade verkligen staden. Den var vacker, mysig och maten var fantastisk!
Vi ville absolut inte smaka nåt grisknä när vi gick in i en restaruant för lunch, men när kyparen gick förbi med en bricka med sånt på så såg det så gott ut att vi beställde det ändå. Oj, det var precis så gott som det såg ut! Köttet var mört och fint och allt fett satt på utsidan och var lätt att ta bort för någon som är så kinkig som jag.
Nu vill jag laga sån hemma, men jag hittar inget recept på nätet som verkar vara detsamma. Någon som vet?
En av kvällarna var kommittén ute och åt middag tillsammans. D hade hittat en restaurang som skulle vara bra. När vi kom dit visade det sig att den hade stjärnor i Guide Michelin, ändå var vi ensamma därinne. Maten visade sig vara en riktigt kulinarisk upplevelse och vi var alla jättenöjda. Sen att vi betalade runt 300:- per person för förrätt och varmrätt det gjorde ju inte saken sämre. Jag lägger in en bild på restaurangnamnet, jag rekommenderar att ni provar den om ni åker till Prag. Jag rekommenderar för övrigt att ni åker till Prag. Det är en vacker stad som sagt.

Inga kommentarer: