onsdag 25 augusti 2010

En effektiv men lugn hemmakväll

Jag var så trött när jag kom från jobbet att jag var tvungen att vila en stund, men sen kom katten in och började stampa omkring i sovrummet med baktanken att jag skulle vakna, gå upp och ge honom mat. Men just därför vägrade jag gå upp och han fick helt enkelt vänta. En stund senare slumrade jag till en stund, men under tiden tvättade jag första maskinen tvätt.

Jag har haft en massa lakan att tvätta senaste 2-3 veckorna eftersom jag har haft tre nattgäster och bytt mina egna lakan två gånger också. Men efter att ha tvättat 3 maskiner tvätt igår kväll ser jag i alla fall målet. Det är troligtvis 2 maskiner kvar innan jag är klar, men det finns ändå inga fler platser i huset att hänga tvätten. Jag måste vänta tills det jag har tvättat har torkat och jag vågar inte vika ihop sånt förrän tredje dagen efter tvätt, jag är så rädd att det ska börja lukta surt om kläderna. Min tvättmaskin tar 2 timmar på sig att tvätta och det är ganska störande, men det verkar i alla fall bli rätt rent. Men ändå funderar jag lite löst på att köpa en ny maskin, en som tvättar snabbare och är mer energieffektiv.
Under tiden jag tvättade tittade jag på Ace Ventura 1 och 2, fråga mig inte varför, för jag har aldrig tyckt att de var kul. Kanske trodde jag att jag skulle det den här gången?

Sen tog jag mig i kragen och satte upp t-shirttavlan, en hylla i badrummet och en handdukshängare i detsamma. Lite stolt att jag faktiskt tog itu med det. Nu är det gjort och det känns så bra. Allt ser helt snett och vint ut på bilderna, men jag har kollat med vattenpass, allt sitter faktiskt helt rakt...

Inga kommentarer: