fredag 27 augusti 2010

Titta vi pysslar

I onsdags var det dags för första kvällen på höstterminen på våra pysselkvällar. Visserligen låter hösttermin väldigt deprimerande, men det var kul att träffas igen efter sommaruppehållet. Visserligen var vi nog bara 2 av 8 som pysslade eller nåt sånt. Men det är inte pysslet som är det viktiga, det är umgänget. Jag gjorde armband av makramé, eller hur säger man? Jag gjorde makramé armband? Nåja, jag flätade armband i alla fall. Efter att alla de andra hade åkt hem lyckades M få med mig och C runt kvarteret med min hund innan vi åkte hem. Ni kan tro att Turre blev lycklig när vi plockade fram kopplet. Jag törs inte ha honom lös där inne i kvarteret, det var där mammas hund blev påkörd av en fortkörande smitare och när det är mörkt är det ju svårt att hålla 100% koll.
Det var skönt att ta en promenad innan man åkte hem, men hua vad kallt det var.
M hade lovat att jag snart skulle bli varm om vi gick, men det blev jag inte.

När jag kom hem hade jag migränkänning även fast jag fått massage på jobbet på måndagen, det verkar som om naprapaten är det jag behöver när nacken blir så där knäpp. Han säger att det är någon sorts kotförskjutning och nu var det ju länge sedan jag gick till honom eftersom det varit semestertider.

Inga kommentarer: