torsdag 12 augusti 2010

Korta ben och lunch hemma

På tisdagen bjöd jag hem en av mina favoritkollegor A på lunch. Jag hade tinat "färsk" pasta och köttfärssås och visste att det skulle bli svårt att få i sig allt innan det blev dåligt.
Så vid lunchtid åkte vi hem till mig och jag kokade pastan och värmde såsen, samtidigt så diskade jag det som stod kvar sedan dagen innan.
Sen åt vi och det var riktigt gott faktiskt. Men sen undrade A om inte mina stolar är väldigt höga. Jag frågade varför hon trodde det och hon pekade mot sina fötter som hängde och dinglade i luften ovanför golvet.
Oj vad vi skrattade, det såg så löjligt ut med en med råge vuxen kvinna som sitter och dinglar med fötterna vid matbordet, men så är hon ju bra kort också...

Jag fortsatte min filmvecka med att titta på Jurrasic Park trilogin. Jag gillar dem skarpt även fast jag kan störa mig på att djuren är så hämdgiriga och så fruktansvärt blodtörstiga.

Inga kommentarer: