torsdag 12 augusti 2010

Fotografering igen och sen ännu en bio












På tisdagseftermiddagen gick jag och en kollega igenom de bilder jag har av Stockholm och skulle välja ut de 12 som ska användas till almanackan som ska skickas ut i slutet av året.
Han hade bra åsikter och efter att jag ensam gjort 42 bilder till 30 så gick han och jag igenom resten. När vi slutligen var klara hade vi bara 9 bilder vi tyckte absolut skulle vara med...
Dessutom insåg vi att Globenbilderna inte var riktigt så bra som vi önskat. Att Dramatenbilden var bra men borde fotas med systemkamera för att bli riktigt bra och att jag borde fotografera Gamla stan som det varit tänkt hela tiden.

På onsdagen jobbade jag alltså undan det som behövde göras på stört och åkte sen in till stan för att fotografera lite till.
Först åkte jag till Globen, sedan till Söder för att få en bra bild på Stadshuset, sen vidare till hotellet det verkar som om vi tänker välja. Jag behövde bättre foton på det också, för det foto jag har är det P som tagit och det fattas toppen av en flaggstång på den. Dessutom ville jag fråga tjejenvi haft möte med på fredagen om vi kunde använda poolen till demonstrationer och om de hade parkering om det var några som kom med bil.
Sen åkte jag tillbaka och hittade ett ännu bättre ställe att fota stadshuset ifrån, men jag vet inte vad ön heter. Det är väl samma ö som någon kyrka står på i alla fall och där Mälardrottningen ligger förtöjd, det vet jag med säkerhet för jag var så fräck att jag frågade om jag fick låna deras toalett.
Jag åkte till Gamla stan, lyckades hitta parkering och gick sedan utmed vägen och fotade in i varje gränd som jag passerade. Sen gick jag tillbaka genom själva gamla stan och tillbaka till bilen. På vägen tillbaka hemåt tänkte jag att jag skulle försöka plocka ut biljetterna som jag och A måste ha i handen senast torsdag nästa vecka, annars kommer vi inte in på Festivalen Forever Young i Gävle på fredagen. Men eftersom de bara lämnas ut på tre ställen i Stockholm och inget av dem egentligen är möjligt att ta sig till med bil, så gav jag slutligen upp och åkte hem. Jag får försöka ta ut dem nästa vecka när J kommer. Jag ska ju ändå visa honom Stockholm.

På eftermiddagen när jag kom hem var jag fruktansvärt hungrig eftersom jag hoppat över lunchen och enormt trött på grund av förkylningen som blivit värre de senaste dagarna. Så jag åt lite "lunch" och gick och lade mig en stund och sov ungefär en timme. Sen tog jag en dusch och hämtade upp C eftersom vi bestämt att vi skulle se Avatar i 3D på Heron City på kvällen.

Det var länge sedan vi umgicks så det var trevligt att det var så pass långt resa dit faktiskt och filmen var ju helt klart sevärd. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig, men den var i alla fall inte alls så som jag trott. Det här med 3D spelar ingen större roll för mig, men jag tycker att det var en rätt bra story och fantasifull bakgrund.
När vi kom hem såg jag klart Bournefilmen jag hade påbörjat tidigare.

Inga kommentarer: