tisdag 24 augusti 2010

Kanske lika bra att flytta in på Ikea



Nu har jag varit på Ikea tre gånger på två veckor eller nåt sånt... Kanske skulle det vara enklare att flytta in där, det blir ju så mycket bärande fram (och tillbaka) annars. Jag menar, jag åker dit, handlar, åkter tillbaka och lämnar tillbaka, eller har sönder och åker tillbaka för att köpa nytt.

På lördagen skulle jag hämta hunden hos syrran som lämnat honom hemma med barnen då hon och mannen tävlade hästen. Jag ringde och smsade till barnen i nästan två timmar och slutligen åkte jag helt enkelt dit för att väcka dem. Då visar det sig att de inte alls sover, de håller på och städar sitt hobbyrum i garaget eftersom de skulle ha en nattgäst där. De dammsög, tvättade lakan, skakade kuddar och fixade. Men eftersom de var så gott som klara hängde de med mig till Ikea.
Den här gången fanns ramen jag behövde till den åter igen krossade tavlan. Dessutom köpte jag en ram till min Jakob Hellman t-shirt och nya dörrar till dvd-byrån. Det blev så mycket snyggare och fräschare att jag undrar varför jag väntat så länge. Den ser också ut att ta mycket mindre plats, antagligen för att de nya dörrarna är svarta och de tidigare frostade med en silverkant. Jag köpte ännu fler filtar, de som kostade 13:- styck i onsdags kostade nu 10:- styck och det är ljusblå fleecefiltar, så de är helt okey. Jag köpte också småkuddar för 7:- / st. Två filtar och alla fyra kuddar använde jag sedan för att bädda i hundburen... åt katten...
Sen hittade vi en etikett som gjorde ungefär samma intryck på oss som kattmaten gjorde på mig och J häromdagen...

Jag höll alltså på och fixade och donade och skruvade ihop DVD-hyllan som väntat ett par veckor och sen gjorde jag mig iordning och åkte till puben för att möta upp L, T och några till. Vi stannade tills de stängde vilket blev ungefär 1½ timme för mig, sen gick jag och L ned till Magget men det var lika hemskt som vanligt så vi gav upp och åkte hem.

Inga kommentarer: