onsdag 18 augusti 2010

Mer ved än jag trodde

På söndagen fortsatte jag med veden istället för att städa huset, trots att jag skulle få en gäst på måndagen. Jag sågade lite mer ved och klöv alltihopa, ändå finns det en hel del stockar kvar. De har dessvärre blivit lite sura och svampiga under de två år de legat utsatta för regn, snö och vind. Men det går nog att elda med så småningom.
För att få ut ström till vedklyven måste jag ha vardagsfönstret öppet med sladd ut genom det. När jag kom in igen på eftermiddagen skulle jag stänga fönstret och för att göra det måste man liksom smälla igen det och trycka ned handtaget samtidigt. När jag gjorde det åkte den nyramade tavlan i golvet igen och den här gången gick den sönder ordentligt... Fan vad jobbigt!

Jag tittade på de sista avsnitten av Heroes säsong 1 och kom i säng riktigt sent.

Inga kommentarer: