torsdag 5 augusti 2010

Städning i minsta skrymsle


Eftersom jag ska ha gäster ikväll så spenderade jag onsdagen till städning mest. Jag har problem med att det luktar urin i badrummet hur jag än städar och gnor, så nu tänkte jag att jag gör som exet brukade göra, spola rent hela badrummet med duschen och sen låta det torka.
Sagt och gjort, efter att ha sprutat Ajax Badrum överallt och låtit det sitta ett par minuter så gnodde jag och spolade rent med svamp och sen dusch. Jag gnodde och spolade rent på både väggar, golv, toalett, handfat och rör och sånt.
Sen brassade jag full ös på värmegolvet och lät dörren stå öppen så att det skulle vädra ur och torka ordentligt. Visst ser det mycket renare och snyggare ut nu, men några timmar senare kände jag att det luktade urin igen...

Sen for jag runt med sprayflaska och hushållspapper överallt. Sovrum, soffbord, matbord, fönsterbräden, hallbord och speglar. Sen började jag bli riktigt trött. Jag hade ju gått och lagt mig väldigt sent (tidigt) och gått upp ungefär 5 timmar senare. Så jag gick och sov middag en stund och när jag vaknade bäddade jag rent i gästrummet och la in handduk där och lade fram lakan till att bädda rent i sovrummet senare.

Jag skrev ut några bilder från SM som jag fått order på över mail, så nu är det gjort. Nu ska de bara postas också.

På kvällen åkte jag över till A en stund och snackade skit och lät hundarna leka med lite bollar och gummigrisar. Sen åkte jag till M och vi såg Bröllopsfotografen som jag hade med mig. Den var helt okey, men ingen riktig favorit och förstås så glömde jag den hos M när jag åkte hem senare på kvällen. Även fast M hade poppat popcorn åt mig så var jag hungrig igen när jag kom hem, så jag åt en omgång edamame medan jag tittade på Harry Potter och kom i säng vid halv fyra och kände mig lite krasslig när jag väl kom i säng.


Inga kommentarer: