tisdag 24 augusti 2010

En dag i vänskapens tecken

Min dag började fint med en frukost på Waynes Coffee i Väsby Centrum med L. På vägen dit var vi först förbi konditoriet, men där var det stängt. Men utanför träffade vi L's kompis M och min kompis Lo. M var på promenad och följde med oss på fika i centrum. L var ledsen eftersom hennes katt är väldigt dålig, inte är han gammal heller, bara 6 år. Världens finaste katt är det faktiskt och jag var nära att få honom på foder för ett par år sedan så att han skulle få leva lantliv. Men det är svårt att skiljas från en så trevlig katt, så Lo och hennes dotter valde att behålla honom i slutänden. Och nu är han som sagt riktigt dålig. Jag håller tummarna för att han tillfrisknar.

Efter fikat gick jag och L in på Claes Ohlsson och jag visade L vad det innebär att vara riktig shoppare och sen gick vi vidare till Hemtex där vi gjorde en tilläggskurs. Jag kom hem med lyktor, krokar till verandan, gipsexpander, videosladdar, plastsäckar, massagehandskar, nya påslakan och säkerligen lite mer... Nu är pengarna slut och det är tur att det snart är lön.

Sen efter allt spenderande var både jag och L helt slut och åkte hem för en tupplur var. Men först stod vi och tittade på ett gäng sparvar som med stor lycka badade och tvättade sig i en pöl bredvid min bil. Jag höll på att somna men blev väckt av en morrande Turre och sms på telefonen, men lite utvilad kände jag mig trots allt eftersom jag slumrat lite.

På eftermiddagen gick vi allihopa och låtsades vara intresserade av kompisens hus som det var visning på. De har bara fått skambud och vi tänkte att det kanske gick lättare om de trodde att det var fler som var intresserade. Sen var det eftermöte hos L och T och vi jämförde intryck och vad vi tjuvlyssnat oss till. Men det visade sig att det var i onödan, det kom faktiskt ett avsevärt antal familjer för att titta. Jag hade lite dåligt samvete för mäklaren, men det var ju inte så att jag var otrevlig eller överdrev på nåt sätt. Inte heller ljög jag egentligen, jag sa som det var förutom att jag egentligen inte är ute efter att köpa ett nytt hus.
Efter lite middag och städning åkte jag till M för att se på film. Nu hade turen kommit till SOS Sällskapsresan. Sällskapsresefilmerna är något som vi båda är väldigt svaga för och vi kan alla repliker utantill och skrattar långt före skämten, men eftersom vi är lika nördiga båda två så gör det ju inget. M har för övrigt ägt Stig-Helmers flytväst ett tag, men han tror att han kastade den i containern av platsbrist..! Jag kom hem rätt sent och kom i säng ännu senare.

Inga kommentarer: