måndag 3 maj 2010

Underbar och lång helg

Onsdagkvällen spenderade jag hemma med lite DVD tittande men på torsdagen var det först jobb och sen tog jag mig en sväng in till Tudor och snackade lite skit med P och T utanför puben en stund. På jobbet avslutades för övrigt dagen med förvirring och skratt. Jag hade fått ett mail från en leverantör som undrade om det var sant att jag och en kollega skulle med på en middag med en av våra gemensamma kunder på torsdag. Jag gick till min kollega och frågade om han visste nåt om det och det gjorde han inte. Sen kommer en annan kollega och säger att den kunden ska komma och hälsa på oss på fredagen och sen följde ett förvirrat babbel oss emellan. Jag har fortfarande inte hört något från kunden om någon middag, men det vore ju väldigt trevligt. På fredagen vaknade jag alldeles för tidigt för en ledig dag och ändå hann jag knappt med det som behövde göras. jag vet inte vart tiden tog vägen, men när j, hennes son och hans flickvän med sällskap av två trevliga råttor dök upp hemma hos mig framåt eftermiddagen så satte vi igång med att laga mat och fixa och dona för kvällens middag med familj och vänner. Maten smakade underligt och vi fick halv panik. Vad gör man med 12 gäster om maten inte går att äta? Efter lite panikåtgärder med grön curry, buljong och limesaft så verkade vi ha räddat maten någorlunda, sen bar det av till majbrasan så fort de andra anlänt. Vid brasan hade vi lite trevligt småsnack med grannar och gamla klasskamrater som av någon anledning råkat hamna i samma villaområde som jag och sen gick vi tillbaka hem till mig för att se om maten gick att äta.
Lyckligt nog var den nu riktigt god och alla åt med god aptit. Dessvärre hade jag glömt att köpa dricka, så de fick ta vad som bjöds, flädersaft och juice och slutligen när det var slut, vatten. Vi hade många ungdomar runt bordet och de fick oss alla att skratta gott åt alla knäppa saker de kunde komma på.
Alla hade droppat av redan vid klockan tio och jag och S som skulle stanna över åkte ned till puben Vita Hästen för att träffa några vänner till mig.
Det var en underbar kväll med goda vänner, det visade sig dessutom att några andra vänner till mig fått samma idé, så vi sprang på varandra också. Jag kan inte minnas när jag blivit så kramad och pussad senast, de är så härligt fysiska de här vännerna.
Med olika ursäkter droppade de sedan av och jag S och J stack in till stan och Dubliner istället, men där var det så gott som tomt så vi åkte hem relativt tidigt. Trots detta kom vi inte i säng förrän vid fem på morgonen. En underbar dag helt enkelt!

Inga kommentarer: