måndag 10 maj 2010

Ambassadmiddag och valvaka

Jag hämtade S föräldrar på Arlanda och sen körde jag in dem till ambassaden och S lägenhet. Råkade faktiskt på ambassadören och skakade hand med honom.
Sen åt vi middag. Det låter ju väldigt glamoröst, men vi åt i S lägenhet och jag hjälpte till att laga läckerheterna. Det vill säga, sprödbakad torsk och klyftpotatis. Sen hade vi ingen sås eller nåt och S mamma kommer på idén att ha vita bönor i tomatsås till. Jag såg förbluffad på medan S värmde bönorna och fnissade lite åt att jag aldrig sett något liknande. Hon skrattade gott åt det och menade att det var nog typiskt brittiskt att äta det till det mesta, men att hon aldrig gjort det till fisk och klyftpotatis. Men nu hade jag ju sett till och med det.
Efter middag och disk letade jag upp bilder på den svenska prinsen för att visa S och hon gillade vad hon såg. En milslång skillnad från deras kungafamilj enligt S.
På vägen hem tänkte jag titta in på Tudor men blev ju kvar där eftersom det var ett himla halloj. Det var valvaka för brittiska valet och SVT var där och även Expressen.
Det var enormt trångt, särskilt som folk med panik försökte hålla sig undan kameran. Det mest skrattretande med detta var att jag som inte brydde mig om kamerorna inte var med i bild, medan de som försökte hålla sig undan alla var med i rutan. De hade specialtillstånd att hålla öppet till 1 istället för 23 och jag gick väl hem strax efter midnatt.

Inga kommentarer: