tisdag 18 maj 2010

Måndag hela dagen


Jag var uppåt med samtidigt lite nedslagen under hela dagen, men sen dök J upp för att fika med mig på jobbet och det blev en alldeles för lat eftermiddag. Vi satt och snackade och rökte i säkert en hel timme. Men solen sken ju och livet lekte. Sen tog mina cigaretter slut och jag gick in för att få något gjort.

På kvällen hämtade jag J och åkte in till Tudor Arms för måndagsquiz. Det var inte speciellt mycket folk jämfört med anars. Hurvida det berodde på Norska Nationaldagen eller det faktum att det var enormt vackert väder och mer än 20 grader varmt fortfarande när klockan var nio, det vet jag inte. Men när vi gick ut för att röka var jag tvungen att ta av mig vindjackan som jag satt på mig av vana.

Höll tummarna att inga plan skulle få flyga in eller ut från England, trots att det skulle innebära att min fina svägerska skulle bli fast där en dag eller två. Men dessvärre verkar de flesta flighter ha gått iväg, i alla fall från Stockholm.

Vi hade lite halvnya medlemmar i laget och hade trevligt, men det tar ju ett tag innan alla acklimatiserar sig. Först tyckte vi det kändes för lätt och sen kanske lite för svårt. Men vi var hel oförberedda på ett resultat på under 40 poäng. Vi fick 39 poäng och antog att det var uselt, men det visade sig räcka till en andraplacering, ettan hade 41 poäng.

Åkte hemåt i vad som kändes som cirklar eftersom J och H hade bestämt att jag skulle skjutsa H till hennes kille i Sundbyberg. Jag frågade om det var en lång omväg och/eller ifall de hittade ordentligt. 20-30 minuter senare släppte jag av H på fel ställe och hon fick åka tunnelbana den sista biten, oj vad jag var irriterad. Jag har inget emot att vara den som är nykter och skjutsar omkring på folk, men nån jävla måtta får det väl vara. Jag kom ju hem minst en halvtimme senare än vanligt bara för att de inte ens visste vart de skulle.

Åt lite edamame och kom i säng alldeles försent.

Inga kommentarer: