onsdag 26 maj 2010

Nästa resa




































Nu har jag varit hemma i en och en halv månad och det börjar klia i reslusten. Vart vill jag åka nästa gång? Jag har älskat de platser jag har rest till, men borde ju se till att se ännu flera, inte hela tiden åka tillbaka.

Vart vill jag då åka? Ja, det finns en massa platser jag är nyfiken på. Vietnam, Kina, Laos, Malaysia och Indien och kanske Japan, men framförallt Tibet. Island, Svalbard, Grönland och Färöarna. Australien och Nya Zeeland.

Karribien, Kanada och Sydamerika och kanske Cuba. Italien, Grekland, Portugal och en massa andra ställen. Jag vill också se mycket mer av Afrika, jag älskade Sydafrika och vill se åtminstone en del av vad som finns att se. Egentligen vill jag också se pyramiderna och sfinxerna i Egypten, men har hört att det visserligen är jättehäftigt med just det, men att det inte är värt resan och trängseln och det faktum att man blir förföljd och sliten i av alla försäljare. Att åka dit som blond, rund tjej verkar ju också vara riskabelt...

Inga kommentarer: