måndag 17 maj 2010

Sommarvärme


Kompisen S från Dalarna behövde handla i stan så jag, S och L och hennes brorsdotter åkte in. Det var underbart väder och vi stod i solen och väntade på S medan hon handlade vandrarkängor. Vidare därifrån för att titta på lite serieoriginal hos en kompis och snacka lite skit. Sen började den lilla tjejen bli rastlös och vi åkte vidare och handlade kartor och sen in en sväng på Västermalmsgallerian och sen var smärtgränsen nådd för flickan och vi begav oss hemåt. Efter att ha lämnat av L och lilltjejen åkte jag och S och köpte sushi till lunch och satte oss sedan i solen på en stor äng i närheten. Där var folk som grillade och ungdomar som tog en öl och spelade brännboll, vi satt där en timme eller så och kunde inte riktigt slita oss fast vi borde åka hemåt.
När jag slutligen kom hem var jag tvungen att sova en stund och åkte sen till Dubliner. J kom förbi en kortis men ville inte betala inträde för att ta en cola, han hade jobbat hela dagen. Så vi stod och pratade över glasväggen, han utanför, jag på verandan, sen åkte han hem. Träffade en tjej från Väsby som jag kände en gång i tiden och vi sa hej och bytte ett par ord. Sen hängde jag med lite folk från Tudor. Kom inte hem förrän vid fyra på morgonen och var tvungen att äta lite, så jag åt upp resterna från sushin och kom inte i säng förrän vid halv sex.

Inga kommentarer: