onsdag 19 maj 2010

Persienntrassel


I vintras målade jag sovrumstaket och dörr och fönsterkarmar vita. Då bytte jag också persienn. Förr hade jag en träfärgad och alldeles för bred persienn som gjorde att jag var tvungen att montera den ungefär 10 cm från fönstret. Då kunde man se emellan fönstret och persiennen om man ville och ljuset kröp ju också emellan. Men i vintras bytte jag alltså persienn till en lagom bred som fick plats innanför fönsterkarmen och alltså kom närmare själva rutan.

Men i morse fungerade den plötsligt inte... Det är ju ingen känslig elektronik eller något sådant, så att den skulle gå sönder var ganska otippat. Persiennlinan har slitits så att den är nästan helt av, hur blev det så?

Skulle inte Ikea-grejer hålla länge?
Går den att reklamera trots att den är 4-6 månader gammal och kvittot har försvunnit?

Inga kommentarer: