tisdag 11 maj 2010

Hål i hjärtat

På lördagen skulle svågerns 40-årsdag firas och jag hade tagit god tid på mig att fixa iordning håret och allt sånt. Vid sjutiden rullade jag mot deras hus och kom plötsligt på att jag kanske skulle springa på exet där. Det var nog tur att jag kom på den tanken så att jag var lite förberedd. Nåja, jag är ju en vuxen människa och hälsade artigt på honom och hans sambo men tog sedan tillflykt till köket och där stod jag tills de åkte.
Sen behövde jag komma ut en stund bland kul folk så jag lämnade hunden till mina föräldrar och åkte in till stan. Gick först på Tudor och sen Dubliner, men var helt enkelt för dämpad och låg för att ha särskilt kul. Båda mina kompisar som troligtvis skulle möta upp, uteblev nämligen. Jag kände lite folk, men det är inte riktigt samma sak som att dina vänner är där. Jag lyssnade på bandet som spelade på Dubliner (The Matchmen) och de spelade riktigt bra, men när jag fick ett sms av J att han var på väg till Väsby och ville ta en öl, då tyckte jag att det fick räcka med den här tråkkvällen i stan och körde tillbaka till Väsby. Men att hoppas på att få en bra kväll på Magasinet i Väsby är ju oerhört naivt, så det var ju inte oväntat att J och jag mest stod och glodde på alla UFOn som går där. Det var nästan värre än vanligt, eller har jag varit i riktiga världen i stan för länge nu, för länge för att kunna se genom fingrarna på dessa underliga, tragiska människor, som dricker, slåss och allt möjligt annat.
Efter en riktigt tung kväll gick jag hem och lad mig och hoppades på en bättre dag på söndagen.