onsdag 12 maj 2010

Försvunna sopor och Borgs paket

I morse när jag skulle släppa ut hunden insåg jag att soppåsen jag lagt utanför dörren, på trappen, var spårlöst borta. Vem vill stjäla en soppåse?
Jag antog att bara ett djur skulle tycka att sopor är så frestande att de vill stjäla dem. Därför tog jag mig en runda runt tomten för att vad jag trodde, städa upp efter de nattliga frosserierna.
Men icke! Det finns inte ett enda spår av denna påse, inte en pappersbit, matrest eller plastbit. Vem äter hela sopppåsar med hull och hår?
Kan jag vara så pass glömsk att jag gått till soptunnan med den igår kväll utan att komma ihåg det? Nej, jag är så gott som säker på att den låg där när jag gick och lade mig. Inte heller har jag eller hunden vaknat av att någon varit på trappen och den är ju nästan precis utanför sovrumsfönstret. Ett mysterium som troligtvis aldrig kommer att få någon upplösning.

Igår i Metro hade de en kul rubrik, har svårt att tro att det var en tillfällighet. Lägger in en bild på den roliga rubiken så ni får se.

Inga kommentarer: