tisdag 25 maj 2010

Foton från Stockholm





Jag lyckades ta ett par bilder på olika barn, både människobarn och älgbarn i fredags när jag var i Stockholm och det blev ett par lyckade bilder faktiskt.

Nu har jag lagt in dem på lap topen hemma och gjort en säkerhetskopia som jag förvarar på jobbet, ändå känns det olustigt att radera bilderna från kameran. Digitala bilder känns så flyktiga. Hur många av dem kommer faktiskt att sparas för kommande generationer?
Ibland tänker jag mig att skriva ut bilder, ibland gör jag det till och med. Men sen vet jag inte vad jag ska göra av dem. Jag kan ju inte sätta upp allihopa på väggarna, i album tittar ingen längre och om jag ibland tänker mig att välja ut bara de allra bästa för att göra ett collage eller liknande, ja då slutar det allt som oftast med att alla bilder kasseras för ändamålet istället.


Jag har länge velat göra en eller flera foton utskrivna på kanvas, men jag har inte ens lyckats bestämma mig för vad för typ av motiv jag vill ha. Vi får väl se om jag någon gång kan bestämma mig för hur jag ska göra. Alla förslag är välkomna.

Inga kommentarer: