onsdag 9 januari 2013

The Hobbit.. nja, jag är skeptisk



2/1 På onsdagen hade jag och systerbarnen bestämt att gå och se The Hobbit i Kista Centrum så vid strax efter 16 dök de upp hemma hos mig för en helkväll med övernattning.
Vi åkte till Kista på stört för eftersom vi hade presentkort att betala med och så så var det besvärligt att betala online. L hade dessutom en specialbiljett som hon fått när hon sett The Hobbit med några kompisar och texten hade strulat hela filmen igenom och den måste lösas in i en kassa.
Vi hann inte i tid men det var inga problem att ta ut de bokade biljetterna eftersom salongen var halvtom.
Filmen var i 3D och jag har kommit på att om jag tar barnglasögonen så blir jag mindre yr eftersom jag tydligen har tätt mellan ögonen. Men de är å andra sidan så pass små så om man ser en film som är 3 timmar lång så börjar de trycka lite väl mycket på sidorna.
Jag råkade salta mina popcorn för mycket men L ville bara ha lite av sina så jag fick dem istället. Vad gillar ni burken? Vitt salt... Finns väl knappt annat?
Filmen var okey och vacker precis som de andra, den var lite väl utdragen tyckte jag och jag brukar inte vara kinkig med sånt alls, så då är det illa. De har ju varit så fantastiskt duktiga på specialeffekter i de tidigare filmerna så när vargryttarna kom galopperande över ett fält och såg ut som om de var inritade och flöt över det, då blev i alla fall jag jättebesviken!
Men jo, jag kommer att se filmen igen men kanske inte på bio.Jag kommer också att köpa den på DVD och jag kommer se de andra två också förstås.
Vi var hemma vid 22 och det enda vi ätit sedan frukost var popcorn så vi åt en varsin laxbakelse som jag gjort av resten av räkröran och brödet kvällen innan. Ungarna tyckte att de var jättegoda. Sen tittade vi på film (The Hangover 2) och vid midnatt ville ungarna ha varmrätt så jag ställde mig och stekte oxfilé och värmde potatisen, såsen och grönsakerna.
Sen såg vi en film till (Bridesmaids).
Vi kom i säng vid 3 tror jag, S på soffan och L i gästrummet.
Om ni undrar över bilden på Turre så var det S som satte horn på honom, ja det är granbarr...

Inga kommentarer: