onsdag 30 januari 2013

Blåmärken är det ett tecken på en bra lördag?



19/1 På lördagen tog jag tag i möbelmontering. Det var en jäkla massa delar och skruvar och de är ju inte märkta på något sätt så ibland blir det till att gissa sig till vilken del som är vilken. Ibland är det ju bara en sida med/utan laminat som skiljer en liten träbit från en annan.
Tungt var det också och som vanligt så sprang Judas all världens väg när jag började sprida papper och grejer omkring mig och tappa saker.
Det var rörigt och det var tidsödande, men egentligen är det ju som ett stort pussel och jag kan liksom inte avsky det, det är faktiskt ganska kul om man inte har tidspress. Dessutom lyssmade jag på bra musik under tiden.
Det var inte alls lika roligt att försöka få delarna på plats bakom sängen... Jag slog i mina stackars tår minst 20 gånger, ni vet sådär så att man ryser och mår illa? Jag hade också en massa blåmärken på benen och armarna efteråt, inte nog med att hyllan var otymplig och tung, den skulle liksom över och in bakom sängen också.
Det är väldigt ont om utrymme i sovrummet och det var till viss del därför jag bestämt mig just för denna hylla, det är det enda nattygsbord som får plats bredvid den här sängen eftersom man kan dra ut sidodelarna så mycket/lite man vill.
Jag hade däremot förväntat mig att det skulle bli snyggare, jag tycker att det ser ganska kantigt ut på ett dåligt sätt, lite som ett lekrum eller nåt....
Men nu har jag i alla fall någonstans att ställa klockradio, vattenglas och sånt, plastpallen var inte så snygg.
Tanken var att jag skulle gå ut med S men hon var jätteförkyld och då hörde jag av mig till O och han var också sjuk, så det slutade med att jag satt ensam hemma en lördagskväll när jag dessutom var hundfri.
Jag tittade på Criminal Minds och gjorde inte så mycket mer.

Inga kommentarer: