tisdag 8 januari 2013

Gamla vänner rostar aldrig...





28/12 På fredagskvällen mötte jag äntligen upp med S som jag inte sett på flera år. Hon flyttade ned till Holland för 12-14 år sedan och sedan dess har jag nog bara sett henne en gång eller så och det var nog 7 år sedan.
Det är konstigt så där med gamla vänner, jag har saknat henne, men när vi sågs var det som om vi fortfarande kände varandra lika väl som förr.
S kom och hämtade mig på kvällen och så körde vi Turre till mamma och pappa och S hann säga hej till dem. Sen åkte vi till Tudor Arms där vi satt och pratade med lite folk som jag känner och folk som de känner.
När Tudor stängde åkte vi vidare till Dubliner och lyssnade på musik en stund, vi stannade bara 45 minuter ungefär.
Vi pratade lite med R som sitter i kassan och med vakterna P och P och så var galna M där, Australiensaren som alla känner. Bartendrarna hade märkt hans kort i baren så att de inte skulle tappa bort det igen som de gjort helgen innan. De hade skrivit Mick Dundee på det och klippt taggar i kanten...
Efter att ha hämtat Turre på vägen så kom jag hem runt midnatt och S åkte hemåt. Hon och hennes döttrar skulle åka hela vägen hem till Holland tidigt nästa morgon och S skulle köra. Fast det är en sanning med modifikation, de skulle faktiskt ta två dagar på sig.

Inga kommentarer: