tisdag 8 januari 2013

Vanligtvis är de helt underbara

27/12 På torsdagen satt jag mest och tittade på DVD, diskade upp lite och fixade smågrejer i huset och hade en slapp dag. Vid 17.30 var tanken att jag skulle åka till S jobb för att hon skulle fixa mitt hår.
Jag kom nog visserligen precis i tid i slutänden men trots att jag var i god tid från början så var det verkligen på gränsen.
Jag hade tagit en dusch och klätt på mig och precis när jag står och gör en frappé att ta med mig så ringer en kund, efter klockan 17 i mellandagarna...
Vi stänger ju klockan 16 på vanliga dagar, varför tror man då att vi har öppet till efter 17 i mellandagarna när de flesta (inklusive vi) har stängt?
Dessutom var han rent omöjlig att bli av med trots att jag påpekade att jag var ledig och dessutom upptagen och sen, inte förrän 5 minuter senare fick jag honom att lägga på och sen precis när jag ska ur bilen, balanserandes på väska, hund och frappé, då ringer L eftersom jag smsat för att se hur det var med honom. Men som sagt, jag kom nog precis i tid trots allt, tur att det fanns parkering.
Till saken är att vi har världens bästa kunder, de är helt fantastiska. Jag har samma mobiltelefonnummer privat som på jobbet och våra kunder ringer inte på kvällar, helger eller semestrar om det inte är riktig panik och då ber de tusen gånger om ursäkt för att de stör och då har jag inga problem alls att hjälpa till om jag kan.
En gång åkte jag från puben vid 1 på natten för att möta upp Kustbevakningsflyget på McDonalds för att ta emot grejer de skulle lämna till oss... Sånt är ju bara kul enligt mig och eftersom våra kunder är så trevliga så känns det ju som att möta upp en vän.



Inga kommentarer: