tisdag 15 januari 2013

Jag gör så mycket jag kan själv


8/1 På tisdagen gick jobbdagen i en rasande fart och sen tog jag en promenad med S så fort jag hade hunnit byta om efter jobbet. Vi möttes upp nere vid Infra City för jag behövde gå till apoteket och sen gick vi runt Bollstanäs och en del av Sjukyrkoberget. Det var en promenad jag inte tagit på väldigt länge, vi gick utefter Norrviken och sen förbi Sanda Ängar, det var en fin men mörk promenadväg där från Bollstanäs skola till Sandaspåret.
S mätte sträckan med en app hon har och vi gick 7.3 km på 1 timme och 26 minuter. Ganska bra med tanke på halkan och mörkret tyckte vi.
När jag kom hem var jag kall utanpå och varm inuti, vilket brukar sluta med att jag blir kall överallt efter en stund.
Jag tog en kvick dusch eftersom jag blivit rätt så svettig och sen eldade jag och värmde soppa på kaminen. Sen stekte jag ett pannbröd och åt med bregott och ost och så sopan till det.
Det känns lite extra bra att värma soppa på spisen.
Hemgjord soppa, värmd på kaminen som eldas med egenhändigt sågad och klyvd ved, sopan serveras med hemgjort pannbröd.
Hade jag bara haft en ko så kunde jag kanske ha gjort smör och ost också!

Inga kommentarer: