måndag 7 januari 2013

Fina vänner ger en massa kraft och energi


20/12 På torsdagen kändes det som fredag av någon anledning, kanske för att jag hade besök hela eftermiddagen/kvällen. S kom förbi jobbet med en one-piece han köpt åt mig på begäran på Ullared, det visade sig inte vara den jag letat efter så länge, men hellre fel one-piece än att missa den rätta enligt mig. Jag betalade glatt för den, den var ju inte så dyr i alla fall.
A skulle komma över på eftermiddagen och hålla mig sällskap när jag julpysslade eftersom jag varit så deppig under veckan och plötsligt skulle G också komma förbi.
Vi hade ju tänkt ha en tjejdag men G satt mest vid datorn och jobbade så vi fick tjejtid i alla fall.
G tycker inte om djur och är till och med lite rädd för dem men det tycktes Judas och Turre inte ta någon hänsyn till när de lade sig på rad framför G medan han jobbade.
Jag hade ju inte riktigt planerat för besök på det viset och både G och A är lite kinkiga, det enda jag hade hemma var en laxsida jag köpt dagen innan men ingen av dem äter lax...
Sen kom jag på att jag hade soppan på verandan och kan ni tänka er att de till och med tog om av den!
Jag bakade pannbröd till soppan och det gillade de också, i alla fall A.
Med sällskap av A bakade jag saffransmuffins och saffransskorpor och medan det gräddades och så så tog jag och A in julpyntet från förrådet och så tog vi in granen och pyntade den och resten av huset, fast jag gillar ju inte när det blir för mycket så i stort sett så var det granen, lite mer ljusslingor och ett par julkulor i taket.
Anledningen att A bestämt sig för att komma över var ju att jag kände mig övergiven, ensam och omotiverad att komma igång med julbestyren och det hjälpte verkligen!
När jag körde ner dem till stationen vid 22 ungefär så kändes det mycket bättre. Inte nog med att A åkt ända från Rimbo kommunalt för att hålla mig sällskap, utan G dök också upp.
Jag sitter kanske och tycker synd om mig själv emellanåt, men tänk vilka fina vänner jag har överallt i världen!





Inga kommentarer: