måndag 7 januari 2013

Tur att bilen inte blev platt

26/12 På onsdagen gjorde jag min "grekiska" frukost, den som L's mamma gör lite då och då när vi är i Grekland, det ger lite greklandskänsla mitt i vintern liksom.
Sen vid 16 ungefär så åkte jag ut till Knivsta för att gratta systersonen på 16-årsdagen. Han fick ett presentkort på en spelbutik och det blev han glad för. Vi hade en trevlig kväll med släkt och vänner och några av dem har jag inte sett på väldigt länge, som svågerns syster till exempel.
När svågern gick ut för att göra nåt kom han dock in och påpekade att min bil stod farligt till eftersom det nu var plusgrader och snön från ladan hade börjat åka nedåt... När jag skyndade mig ut för att åka hemåt insåg jag att det redan rasat ned en del på motorhuven och framrutan men det var ingen stor mängd.
Hoppas att Turre inte blev alltför skrämd av det.
Vi fick som traditionen bjuder Tom Yam-soppa och det var väldigt gott. Jag gillar verkligen soppor, undrar varför?
När jag kom hem tog jag det lugnt resten av kvällen och pratade med småländska J om våra förhoppningar om att åka till Thailand i februari och vi pratade ihop oss lite om det.



Inga kommentarer: