torsdag 17 januari 2013

Jag skulle ha satt upp håret i en knut också


14/1 Jag försov mig lite på måndagsmorgonen för som vanligt hade jag haft svårt att somna och sen svårt att vakna...
På kvällen skulle det äntligen bli dags för quiz igen, jag såg verkligen fram emot att träffa alla igen efter jul och nyår.
Tyvärr var E sjuk så henne fick jag inte träffa, men systerdottern L ställde upp som ersättare på kort varsel.
Hon dök upp hemma hos mig lagom tills jag hunnit vila en stund på soffan och ta en dusch.
Vi värmde lite soppa och åt den med rostat, hembakat bröd. Sen diskade L upp medan jag sminkade mig.
Vi kom iväg rätt tidigt och jag var lite nöjd med att vi faktiskt gjorde det och tanken var att vi skulle förbi bankomaten på vägen så att jag kunde ta ut kontanter. Vi hade bara hunnit runt 100 meter när jag halvt skrämde L från vettet då jag svor och tvärstannade bilen. Plötsligt kom jag på att jag lovat resebyrån att slänga in mitt presentkort genom deras brevinkast när jag skulle in till stan under kvällen.
Vi fick vända för att hämta presentkortet och jag kan ännu inte fatta att jag kom på det innan det var försent, eller att jag kom på det alls, det är liksom inte jag...
Sagt och gjort, vi åkte mot stan, någon bankomat blev det inte, nu hade vi plötsligt lite bråttom.
Vi åkte genom Kungsholmen och L hoppade ur bilen och slängde presentkortet genom brevinkastet och sen lyckades vi komma på bästa vägen till Tudor Arms genom gemensam tankekraft.
Väl på plats så gav L mig sina kontanter så att jag skulle kunna ta en cider och betala quizzet, så denna kväll var hon plånbok, fyllechaffis och E, allt i ett.
Nu tog jag ju bara en stor cider på hela kvällen men jag tycker inte att man ska dricka alls när man ska köra och jag drickwer så sällan att jag har noll koll på hur påverkad jag är. Alltså dricker jag inte om jag ska köra.
Vi lekte lite med min nya kamera och B's glasögon som både jag och Lena testade och fotades i.
Jag tycker att jag ser ut som en lite "dirty" skolfröken i glasögon, de andra tyckte att jag passade i dem, kanske just därför?
Första omgången på quizzet kändes jättesvår och det kändes som om vi gissade på många frågor. Andra halvan brukar vara svårare än den första så vi var lite nervösa när den började. Särskilt som långa P varit så säker på att de hade minst 23 av 24 rätt på första omgången (han hade rätt visade det sig senare).
 Men andra omgången gick lättare för oss, lena tog ena 3 poängaren och La tog den andra, att man tar 3-poängarna är viktigt om man inte ska komma efter och det faktum att vi klarade dem gjorde att vi i slutänden knep en andraplats trots allt.
Medan vi spelade så snöade det en del men det var inget problem att ta sig hem. L var glad att det inte var många bilar ute, hon är inte van att köra i stan och det var svårt att se var filerna gick när det var nysnö på vägen.
Hon körde oss hem säkert i alla fall och hon lämnade mig och bilen hemma och tog sin egen och åkte hemåt Knivsta.
Drygt en halvtimme senare fick jag ett sms att hon kommit hem ordentligt så sen kunde jag slappna av.




Inga kommentarer: