tisdag 15 januari 2013

Nytt år, nya resor

7/1 Dags för måndag och slut på den härliga ledigheten...
Jag hade haft svårt att sova som vanligt nu för tiden och var väldigt trött, men jag tog mig upp i alla fall.
Jul och nyår hade verkligen smygit sig på mig värre än vanligt och det känns inte alls som om det är ett nytt år, ny start eller vad man vill kalla det. Det enda sätt det märktes på var det faktum att jag inte längre hade någon bordskalender. Tydligen smög sig det nya året på oss allihop för ingen hade hunnit ta tag i att köpa nya. Jag visste inte hur mycket jag använde almanackan och jag känner mig handikappad utan den. Hur ska jag kunna planera möten och resor utan den?
Jag vill ju åka till Svalbard i år, det har jag mer eller mindre lovat mig själv att jag ska. Det är min 40-års present till mig själv. Men frågan är när och hur jag ska åka och hur lång resan ska vara. Den jag egentligen vill åka på går i maj och jag lär knappast få ledigt då med tanke på hur min vår kommer att se ut... Det kommer jag tillbaka till.
Kanske måste jag ta den kortare resan i Juni eller Juli istället men då är det å andra sidan inte riktigt vad jag ville ha. Men jag vill inte vänta till nästa år heller, det kanske inte blir av eller så har jag gjort av med de sparade pengarna på nåt annat.
Nu har jag i alla fall tagit tag i Thailandresan som jag och kompisen J från Småland vill göra i februari, jag har frågat om datum och priser från Thailandresor eftersom jag har ett presentkort på 6000:- hos dem.

På kvällen tog jag och J en långpromenad och Turre var väldigt nöjd och trött när vi kom hem igen och sov djupt på soffan.
Jag tror att vi var ute i runt 1 timme och 30 minuter. Den här gången gick vi runt J's gamla hemtrakter där hon är uppväxt och sen förbi min lågstadieskola.

Inga kommentarer: