torsdag 1 mars 2012

Vilka fantastiska människor!


27/2 På måndagen hände inte särskilt mycket som utmärkte dagen förrän jag började närma mig kvällen. Vid 19 åkte jag mot stan för att möta Ju och K vid Göta Källare och Lizette &'s skivsläpp.
Jag lyckades hitta dit och till parkeringsgaraget utan minsta missöde och stod utanför dörren strax efter 19.30.
Jag gick in och strax senare när jag väntade på att beställa en cola i baren så hittade Ju och K mig. Vi hade trevligt medan vi väntade på bandet och vi var tacksamma för att de hade välventilerade rökrum i lokalen för det blåste iskallt ute. Vi var alla överväldigade av hur trevliga hårdrockare är, det var urmysig stämning och alla var väldigt artiga, glada och trevliga mot varandra.
Vi hittade också vår gamla stallkompis L som vi förväntade oss att se där.
Vid 21 började de spela och precis som förra gången så gillade jag verkligen takten, öset och svänget. Att de dessutom är väldigt duktiga musiker hörs ju tydligt även om jag inte är något proffs.
Flera av de nya låtarna fastnade direkt och efter konserten köpte jag skivan i foajen.
När de spelat klart kom de ut dit och signerade alla skivor som folk sträckte fram och de var helt klart lite förvånade över hur många som faktiskt ville ha signerat. De hade 3 pennor på 5 man och fick låta dem gå runt. Men attans vad trevliga de är alla 5! De snackade lite med alla och tackade för att de köpt skivor och såg ut att ha så roligt både på scenen och med sina fans. Kul när folk gillar vad de gör, när man beter sig så där väl är man verkligen värd framgång.
Vid 23.30 ungefär kom jag iväg hemåt och först pratade jag lite med G i telefon och sen började jag lyssna på skivan som redan kändes hemtam och bra. Normalt tar det mig ett tag att lyssna in mig.
När jag kom hem åt jag en sen middag, det hade jag inte hunnit göra innan jag åkte hemifrån.


Inga kommentarer: