torsdag 29 mars 2012

Supernovas supergoda fiskgryta



28/3 Jag hade ju bjudit in mamma och pappa till middag på onsdagen och hade tänkt att göra min supergoda fiskgryta som jag hittade på för ett par år sedan när jag var tvungen att tillaga en massa saker som inte fick plats i den nya frysen. Mamma och pappa var inbjudna även då och tyckte att fiskgrytan var det bästa de ätit på länge fast det ändrade det senare till det bästa de ätit någonsin...
Om någon är intresserad kan jag skriva ut receptet.
Jag gjorde i alla fall grytan och vid 19 kom mamma och pappa och vi var lika förundrade denna gång hur det kan bli så fruktansvärt gott!
Efter maten drack vi kaffe och te och tog en Delicatoboll.
När de gick vid 21 diskade jag upp och städade i köket och satte mig sen och tittade på Bones med gott samvete.

Tänkte bara visa ett par extra bilder i det här inlägget. Den med bilden från Rio kommer från postsecret.com och jag känner igen mig lite i den. Jag känner mig mer som mig själv liksom när jag reser.

Bilden på skrivbordet med alla kameror är taget i brorsans kontor. Han är kameragalen och kan inte riktigt bestämma sig vilken som är roligast. Själv tycker jag att just det faktumet är väldigt roligt.

Bilden på Turre och Judas är en illustration av hur trångt det är i sängen när jag sover middag. Är de inte söta?




1 kommentar:

Lena Furberg sa...

Jaaaa!! :-) Recept, tack!!! :-) :-) :-)

Kramar, Lena, som älskar fiskgryta och dito soppa!!!