tisdag 13 mars 2012

Matt måndag

12/3 På måndagen var jag riktigt mör när jag vaknade, det blev inte tillräckligt med sömn denna söndagskväll heller. På jobbet fick jag ändå en hel del gjort och sen kom jag hem i vettig tid.
Jag lade mig på soffan en stund men sov inte, bara vilade i halvdvala. Sen satte jag faktiskt igång att städa upp lite i röran och tvättade en maskin, diskade, packade upp efter helgen, gjorde några pannbröd och torkade bort allt mjöl i köket. Sen testade jag att göra en variant av Ju's ris med sås från lördagskvällen och valde att testa med kyckling och rosmarin. Det blev jättegott, men låg i lä ändå, Ju's mat är väldigt god. Mina kvällar som normalt går snabbt som sjutton (det är ju skälet till att jag kommer i säng så sent) gick väldigt långsamt denna kväll och slutligen var jag för trött att orka vara uppe nåt mer och då var klockan 22.40 när jag kom i säng. Jag kände mig övertrött, jag var helt matt, yr och trött och ändå tog det rätt lång tid innan jag somnade, men inte så lång tid att jag hann kolla klockan en massa gånger så så lång tid kan det ju inte ha tagit i alla fall?
Jag vaknade vid 3.30 och kunde inte somna om direkt men lyckades slutligen.

Inga kommentarer: