fredag 23 mars 2012

Varför städa egentligen?

18/3 På Söndag gick jag upp vid 12 och kände mig relativt utvilad. Jag hade pratat med N, min grekiska bror L's fru dagen innan och vi hade sagt att jag eventuellt skulle komma dit senare på söndagen, men de hade haft en tung helg och l hade jobbat natt och inte hunnit sova så vi sköt på det. G skulle eventuellt ringa när han kom tillbaka från sin kryssning men var nog för trött eller så för det gjorde han inte. Det slutade alltså med en lugn, skön söndag där jag inte gjorde mycket nytta ens eftersom jag ju städat på fredagen. Visserligen var det ju leriga tassavtryck på golvet redan på lördagen och jag tror faktiskt att det var Judas som gjort dem, annars är ofta Turre boven.
Jag gjorde en smoothie till mellanmål och tittade på Lie to Me resten av dagen och kvällen och var ganska nöjd med att bara sitta i soffan och vaar ledig med städat hus. När jag skulle sova var det värre däremot. Jag drack kamomillte som jag köpt på mammas förslag men somnade i alla fall inte förrän vid 4 på morgonen. Det är inte praktiskt att ha så svårt att sova när man ska jobba dagen efter.

Inga kommentarer: