måndag 26 mars 2012

Ibland är saker oviktiga

23/3 På fredagen hade jag möte med en kille som kom och visade jackor för mig, jag har en kund som behöver en viss typ av jacka som nödmateriel. Jackorna var bra så nu ska nästa steg tas och se om kunden är lika nöjd med jackan som jag. På eftermiddagen hade vi telefonmöte med styrelsen i jobbföreningen, tyvärr hade S mamma dött under helgen och det är S som brukar hålla i mötena. Vi tyckte alla väldigt synd om S och C fixade så att vi gemensamt skickade blommor till henne, tänk vad mycket larv man bekymrar sig om som är rätt oviktigt, fast det känns ju inte så när man är som mest deppig. Man kan ju inte säga att man aldrig får vara ledsen för att det finns så många som har det värre.
C fixade ett nytt mötesnummer och så och det skulle fungera för de som bor i UK men inte för mig. I sista stund dök det upp ett telefonnummer även till mig men när jag ringde in så insåg jag att jag saknade pinkod... Jag testade dock med den de andra skulle använda och det fungerade även på mitt nummer, så knappt 10 minuter sen kom jag in på mötet i alla fall.
Sen vilade jag en stund och laddade inför en del jobb i huset. Utvilad satte jag sedan igång med dammsugning, bäddning i gästrum och städning av gästrummet. Det är ju där jag ställer allt jag inte använder för stunden så det var svårt att ens komma in där.
Sen städade och diskade jag upp i köket och slutligen bakade jag två limpor bröd och sen var klockan så pass mycket att jag bara provsmakade brödet med kamomillte och sen gick jag och lade mig.

Inga kommentarer: