söndag 1 januari 2012

Asiatiskt dag

Annandag jul och dags för nästa födelsedagskalas, den här gången var det systersonen S som fyllde hela 15 år! Jag gjorde inte mycket alls under dagen eftersom jag gick upp sent och i stort sett snyggade till mig och åkte. Jag visste att vi skulle få Tom Yam och jag gillar ju det men brukar alltid ha lite hals-svid lagom tills vi blir bjudna på det och det fungerar inte riktigt i kombination med chilin. Den här gången var jag dock helt frisk och tydligen hade jag sett frma emot den här soppan väldigt mycket för det kändes som den var godare än någonsin och jag tog 3 portioner, soppa är ju lättare att äta än annat och det enda som egentligen tar plats är champinjonerna, räkorna och ris om man väljer att ta det till. Men lagom tills jag var proppmätt fick jag veta att vi skulle få friterade bananer med glass... Nåja, det tog ett tag och jag kunde i alla fall smaka på den även om det inte blev mycket, men svågern är väldigt bra på att laga mat!
Vi hade en trevlig eftermiddag och efter ungefär 3 timmar så åkte jag hemåt eftersom Turre satt i bilen och väntade.
Senare på kvällen åt jag ett mellanmål bestående av Japanska Dumplings som jag köpt på Axfood Snabbgross i Solna. De ska ju helst ångas och plötsligt slog det mig vad den lilla plastinsatsen till riskokaren är till för!
Jag lade in dem i den och hällde lite vatten i kokaren och satte igång den och nån kvart senare var de ångade och klara och det visade sig, väldigt goda. De doppades i en dipsås gjorde på sesamolja och soja och antagligen något mer.
Resten av kvällen tittade jag på The West Wing, stickade och läste.



Inga kommentarer: