tisdag 3 januari 2012

Märgben luktar fett

1/1-2012 Vi hade bestämt att äta frukost klockan 12 hos mig, anledningen var väl till stor del att jag trodde att M var mer morgonpigg än jag... Jag hade stängt av signalen på telefonen och vaknade i alla fall precis då jag fick ett sms från M. Jobbigt att vara telepatiskt ibland, jag vaknar av telefonen även när jag stängt av signalen, men bara ibland. M undrade om vi var vakna och jag sa att nu var jag det i alla fall och sen gick jag upp, då visade det sig att hon egentligen ville att vi skulle skjuta på frukosten, men nu var jag ju vaken och hungrig.. Medan jag fixade i köket hörde jag G gå upp och in i duschen, strax senare kom M och sen åt vi frukost tillsammans alla tre. Efter frukost packade G ihop sina grejer och sen fick han skjuts av M när hon åkte hem till stan.
Själv tog jag det lugnt ett tag och sen städade jag upp i köket efter frukosten och så satte jag igång att grilla märgben. Jag hade hittat ett recept på risotto med märg i, jag tordes inte testa det på mina gäster på nyår men tänkte att jag skulle testa det på mig själv. Jag satte in benen i ugnen i 30 minuter och sen petade jag ut märgen och ställde in den i kylskåpet. Det blev ganska mycket kött och sånt kvar på benen så jag bestämde mig för att koka dem till en buljong. Det luktar inte vidare gott om märgben kan jag tala om... Lite sött och tungt. Resten av dagen tog jag det lugnt och tittade vidare på The West Wing men framåt kvällen gjorde jag en nachostallrik med nachos, tacofärs, tacosås, majskorn, ost och jalapenos. Det var gott men det är svårt att göra en lagom portion så det blev mycket mer än hälften kvar när jag ätit klart och dessutom ätit en del av det till mellanmål lite senare. På det stora hela var det en lugn dag och jag tittade på DVD, stickade och läste.

Inga kommentarer: