måndag 30 januari 2012

Skafferitömning




26/1 På torsdagen kom naprapaten till jobbet och jag fick nacken knäckt igen men lite knackig är den trots allt fortfarande.
På eftermiddagen åkte jag lite tidigare för att handla mediciner till första hjälpen kit som vi gör och för att köpa luftfräschare till toaletterna på jobbet, vilket näst intill kan liknas vid första hjälpen också när killarna har varit därinne.
Sen åkte jag till Audi vid Järva Krog och tittade och pratade med dem. Plötsligt stod jag framför en A3 och undrade varför jag avskrivit den helt... Lastutrymmet är rätt stort och bilen är snygg, jag vet inte riktigt varför jag inte tittat på den alls. Den ligger också bättre i pris vilket innebär att man har råd med mer extrautrustning.
Den svarta bilen på bilden är en A3, den grå visar vilken färg jag vill ha på den.
Jag hade varken tid, lust eller möjlighet att provköra just då i rusningstrafiken och det verkade de inte heller vänta sig, så vi bokade en tid för provkörning på tisdag och då ska de ta en titt på min Ford Focus för att se om de kan sälja den åt mig samtidigt.
Som tur var frågade jag säljaren om alternativ färdväg innan jag åkte och tog alltså gamla vägen till Sollentunas mest södra påfart innan jag tog E4:an hemåt. Då slapp jag köerna i korsningen vid Järva Krog för att ta mig upp på motorvägen och åkte under den istället.
När jag kom hem bestämde jag mig för att ha en skafferitömning och slantade upp varmkorvarna som var kvar från helgens grillning, den grillade kycklingen som blivit kvar efter söndagens middag, ett paket bacon, färska champinjoner som börjat bli bruna, salladslök som legat ett tag, cocktailtomater, ruccola och hackad scharlottenlök. Jag fräste alltihopa med en slatt rödvin jag också hittat i kylen och vände i en stor burk creme fraische. Sen kryddade jag med kycklingfond, salt och peppar och slutligen hade jag i salladslöken och ruccolan när jag tagit pannan av plattan.
Det blev jättegott faktiskt och jag åt det med spagetti, det blev ett gäng matlådor också för det blev mycket mat.

Inga kommentarer: