lördag 7 januari 2012

Vackra natur

6/1-2012 Jag har ingen aning om varför inläggen plötsligt hamnar i oordning här på bloggen och jag har inte hittat någon lösning på det heller så ni får väl kolla på datumen...
Eftersom mitt fotolystmäte inte riktigt blev stillat på torsdagen så hade jag fortfarande lite sug att fota när jag vaknade mitt på dagen på fredagen och solen sken.
Jag åt frukost relativt snabbt och ringde sedan brorsonen för att fråga  om han ville hänga med, men honom fick jag inte tag i och då slog det mig att brorsan kanske ville hänga på, jag skulle ju till och med åka åt hans håll, till sjön Fysingen. Han var tveksam om han skulle hinna medan ljuset var kvar men jag åkte så länge och han sa att han kanske skulle möta upp om en kvart. När jag var på plats hade jag inte hört något och det lilla solljus som var kvar hade krypit iväg över ängarna och det var inte mycket kvar. Jag skyndade iväg med Turre strax framför mig och fotade främst med macrot när jag kom fram till solljuset. Turre var för övrigt jätteglad eftersom han slapp gå med tratten på. En liten stund senare fick jag ett sms, brorsan var på plats och strax senare dök han upp bakom buskarna. Sen tog vi en promenad och fotade vid sjön och gick utefter stranden. Jag tycker att det har varit plusgrader mest hela vintern och ändå var det en massa isformationer utefter strandkanten och de var vackra!
När vi gått en av promenadstråken var nästan allt ljus borta och vi traskade tillbaka till bilarna och sa hejdå.
När jag kom hem var jag hungrig igen och gjorde min barndomsfavorit, varma mackor med tomatpuré, champinjoner och ost. Sen grillade jag dem i mackgrillen. Jag gjorde några extra eftersom jag tycker att de är goda kalla också och tänkte ha dem som mellanmål och frukost. När vi var barn fick vi önska vad vi ville äta på vår födelsedag och jag önskade antingen dessa varma mackor eller oxfilé... Ja jag har alltid varit udda, även som barn.
Jag vilade en stund och sen hoppade jag i duschen, jag skulle möta upp G på Tudor Arms senare. På vägen in till stan ringde jag Ju för att pratat lite skit och det visade sig att hon, K, M och H var ute och åt, så vi bestämde att vi skulle möta upp senare. Vid 22 ungefär kom jag dit och då stod han med Quiz Master så jag hängde med dem tills Tudor stängde och då hade jag och G ett djupt snack och sen delade vi på oss och han åkte till Gamla Stan och jag till Dubliner för att möta Ju och de andra. Jag möttes av en Ju med en tampong uppkörd i näsan... hon blöder näsblod ibland och då forsar det verkligen. Under kvällen gick det åt en massa papper och först den där tampongen och sen en Plustampong(!), när det sen satte igång igen hade vi inga flera tamponger ibland oss så det slöutade med en tampongjakt på puben som ett helt gäng tjejer, vissa helt okända för oss, var inblandade i och vi lyckades lösa problemet.
Jag tycker att hon var tapper Ju, det är inte många som skulle ha stannat kvar och roat sig med en tampong i näsan och yrselattacker om vart annat, men hon stannade till 2.30 och sen skjutsade jag hem dem till K.
En sak till som var helt otrolig var att jag och Ju båda två inte bara hittat stövlar som passar, vi hade dem dessutom på oss samtidigt, så det var vi tvungna att föreviga.
Jag var hemma vid 3 ungefär och det kändes som en lyckad kväll.














Inga kommentarer: