onsdag 25 januari 2012

Linslusar

16/1 På måndagen när jag kom hem från jobbet var jag jättekall och det var huset också. Jag ville inte sätta igång och elda eftersom det skulle bli varmt lagom tills det var dags för quizzet och sen vara kallt igen när jag kom hem.
Istället gick jag och lade mig i sängen och försökte sova, värmemadrassen var på men hjälpte inte. Slutligen när jag först blivit väckt av G som ringde, jag svarade inte utan skickade ett sms att jag skulle ringa senare, då fick jag som vanligt 3 sms till svar...
När jag ännu en gång slumrade till fick jag ett tack för gratulationerna jag skickat under dagen till H som fyllde år. Jag hade ju ställt alarmet på telefonen så att jag inte skulle försova mig till quizzet och på min htc kan man inte stänga av telefonen och ändå få larmet att funka. Då kom jag plötsligt på att jag kunde sätta på "flygmode" så det gjorde jag och därmed slapp jag sms och samtal men larmet fungerade fortfarande.
Ännu en gång lyckades jag slumra till men då gol Turre precis när jag gjort det. Han låter nästan som en tupp när han skriker till för att "han hör nåt farligt", nu gjorde han det en gång och kom tydligen på att det inte var nåt farligt. Kunde han ha kollat det först kanske? Nu gav jag upp och gick och duschade. Min varmvattenberedare är på 110 liter och jag vet inte hur sjutton det gick till men i slutet av min dusch som var max 10 minuter lång så tog varmvattnet slut.
Jag var ännu inte riktigt varm och satte mig på toalocket och läste och ville inte alls gå ut i det kalla huset för att klä på mig.
Nu fick jag ett sms från A som jag varit i kontakt med tidigare på dagen då vi bekräftat till varandra att vi skulle på quiz som det var sagt, nu hoppade hon plötsligt av, nån timme innan vi skulle träffas... Jag jagade folk till laget men det är försent vid den tiden och vi fick inte med några fler. Som tur var hade G med sig M och jag hade med mig systerdottern och sent om sider dök även L upp även om han som vanligt var väldigt sen.
Vi hade rätt trevligt systerdottern kom bra överrens med M som var lika snäll mot henne som han brukar vara mot mig, jag har sett honom vara fruktansvärt elak mot andra ibland men aldrig mig. Han kom också väldigt väl överrens med L som var i sitt esse när han äntligen hittat någon som var med på noterna när han ville diskutera filosofiska frågor, dessutom på engelska!
När vi skulle gå såg vi att J i baren tappat ett glas på näsan och skurit upp den rätt illa. Det var inte ett stort sår men det blödde som sjutton och hon satt med näsan högt och tryckte en servett mot den.
Jag erbjöd mig att kolla om jag hade "suturer" i min första-hjälpen-låda i bilen. De är till för att tejpa ihop sår som egentligen behöver sys. Jag hittade några och gav henne och sen åkte jag och L hem. Till min förvåning såg jag att alla tre killarna satt kvar när vi gick, det var ju kul att de hade utbyte av varandra.
När jag kom hem och kikade på Facebook fick jag reda på att  hoppryttaren Rolf Göran Bengtsson vunnit Jerringpriset med stor marginal och det var fullt på min "feed" med folk som var överlyckliga över det. Det är visst rätt mycket hästfolk som jag är kompis med där... Jag räknade till 40 grattis till Rolf-Göran i min feed och då får man ju anta att Facebook sorterat bort några eftersom jag inte får uppdateringar från alla mina vänner av någon anledning.
Som ni ser lekte jag lite med min nya kompaktkamera under dagen.

Inga kommentarer: