måndag 30 januari 2012

Luktar jag vitlök?


27/1 Jag hade oroat mig lite för min bil under veckan eftersom jag tyckt att den luktat lite varmt och att den också verkat bli varmare än vanligt. Dessutom känns det ibland som om den bromsar, så jag har undrat om bromsen ligger på. När jag har kollat oljan har den varit helt svart men det har funnits tillräckligt, men jag har ju bara tittat när jag varit på macken och då har jag ju kört dit vilket innebär att den är varm och expanderad...
Jag försöker nu komma ihåg att inte lägga i handbromsen när jag parkerar eftersom jag undrar om den frusit emellanåt och nu kom jag också ihåg att kolla oljan innan bilen var varm och som ni ser är det mer än tillräckligt med olja i bilen men också att den är kolsvart. Jag ringde till Ford och bokade en service till fredag nästa vecka. Jag sa att jag ska byta bil och att jag bara vill göra det nödvändigaste så att den inte går sönder.
Efter jobbet åkte jag hem och vilade i 20-30 minuter och sen duschade jag och sminkade mig och sen var det bara att åka in till stan för att fira A's 17-års dag.

Vi skulle mötas redan klockan 17 på mamas & Tapas på Söder, det fanns nämligen inga bord alls på en enda tapasrestaurang efter klockan 17. Kom ihåg det om ni vill äta tapas en löningshelg någon gång i framtiden, ni måste boka minst 1 vecka i förväg. Jag hade sån tur att det inte var så mycket köer in och att jag kom fram precis klockan 17 till en bit av vägen där man bara får parkera efter klockan 17 och det dessutom gratis. Sen gick jag bara runt hörnet och där låg restaurangen. De andra var där när jag kom dit och vi satte igång att beställa. Själv valde jag scampi i vitlök och chili, vitlökschampinjoner och friterad aubergine. Det var riktigt, riktigt gott förutom auberginen som smakade bara frityrsmet och olja, jag visste inte att den skulle vara panerad.
Vi smakade förstås på varandras mat också men jag kände att jag valt rätt och åt framförallt min egen. Vad sägs om 25 smårätter på 6 personer? Jag tror att främst A och L var skyldiga till frosseriet.
De andra tog citronglass och vaniljglass till efterrätt och jag smakade på båda. Jag gillar inte citrusglass, men den här var en sån där som de säljer på Supermarket i Spanien och den var faktiskt jättefräsch och god.
När vi kände oss klara var klockan strax efter 19 och jag och L styrde kosan hem mot Upplands Väsby och de andra hem till åsen.
Resten av kvällen tog jag det väldigt lugnt och satt bara och tittade på film och spelade spel på datorn.

Inga kommentarer: