fredag 20 januari 2012

Jag fotade TV:n

15/1 Även på söndagen vaknade jag med huvudvärk men jag var mest glad att det inte var migrän. G ringde och undrade om jag inte kunde möta upp på Tudor och äta med honom och jag sa att jag kunde göra det om jag fick ordentligt med tid på mig.
Jag sov lite på soffan och sen gjort jag mig i ordning och åkte till Barkarby och Media Markt för att reklamera hörlurarna och för att köpa minneskort till kameran. Det tog en liten stund men de bårkade inte om lurarna och jag fick pengarna tillbaka. Men jag skulle ju ha ett minneskort också och vlade ett på 32 Gb så det kostade väl 799:- eller nåt sånt.
Sen började jag få riktigt bråttom, jag hade sagt att jag skulle möta G klockan 17. Precis i tid parkerade jag nästan utanför Tudor och gick in. Där satt G med S och I som jag också känner och två stammisar jag aldrig pratat med tidigare. Jag och G beställde mat och jag tänkte att jag trots det relativt höga priset skulle testa deras "Sunday Roast", den kostar 195:-. Den visade sig kanske inte vara så särskilt traditionell, men jäklar vad god den var! Yorkshirepuddingen gav jag däremot bort, det har jag aldrig gillat och det är ju mest bukfylla i alla fall och jag har ju knappt någon buk till att börja med...
När Tudor stängde klockan 19 gjorde jag mig klar att gå och vid 20 ungefär var jag hemma, de andra gick vidare de flesta av dem, men nu hade mitt huvud börjar spela upp igen och jag ville bara hem och ta det lugnt.
När jag kom hem testade jag nya systemkameran och den verkar vara riktigt bra faktiskt, men jag måste ju testa den ordentligt någon dag, kanske till nästa helg.
Jag fotade Turre och TV:n, jag tyckte att bilden från Remington Steele var lite rolig med testremsan under.

Inga kommentarer: