lördag 7 januari 2012

En fiol-groupie kommer ut

På lördagen vaknade jag återigen väldigt sent och efter att ha ätit frukost så snyggade jag till mig och åkte till svägerskan E eftersom hon skulle ha födelsedagskalas. Hon har väldigt gulliga vänner och familj så det är alltid väldigt trevligt. Jag träffar dem oftast bara någon gång om året också. Det bjöds på glass med massor med olika tillbehör som passade alla smaker och så fanns det förstås kaffe.
Det var ett jäkla tempo, det var barn överallt, nästan helt färska och upp till runt 2 år. Jag som tycker att brorsonen är så liten insåg ju att han växt en hel del, men det är klart att man gör på ett år...
Jag stannade en bra stund längre än vad jag trott att jag skulle fast jag kom visserligen sist av alla, nästan en timme för sent. Jag fotade alla barnen och barndomskompisarna som alla blivit pappor mer eller mindre samtidigt.
Sen åkte jag hem och tog det väldigt lugnt, jag trodde att jag skulle sitta hemma den här lördagskvällen eftersom jag pratat med S och Kusin S och ingen av dem kunde troligtvis hänga med ut. Men vid 20 ungefär så ringde kusinen och vi bestämde att vi skulle ut en sväng om så bara för att se lite folk.
Vi åkte till Tudor och var där i knappt en timme och sen åkte vi till Dubliners. Det var samma band som dagen innan men nu hade de en fiolspelare med sig och jäklar vad bra han var! Hela bandet blev så mycket bättre och intressantare och vi satt verkligen och lyssnade. Det var två killar som satte sig vid vårt bord och den ena var så full att höll på att somna och den andra var bara allmänt nördig, jag tyckte att de var ganska harmlösa men S störde sig på dem. Jag hade mest bara ögon för fiolspelaren som säkert inte alls var söt egentligen men är man en fiol-groupie så är man... Jag tycker att det är rätt sexigt om man är riktigt bra på något oavsett vad det är nästan, men just fiol är visst speciellt för mig.
Vi åkte hem senare än vi tänkt för att bandet spelade så bra, vi hade verkligen suttit och bara lyssnat och sen gick vi när de tog paus.
Jag var hemma vid 2.30 eller nåt sånt.








Inga kommentarer: