söndag 1 januari 2012

Äntligen stövlar!

28/12-2011 Ännu en sen natt ledde till ännu en sen "morgon" och jag åt frukost och snyggade till mig lite hjälpligt och sen åkte jag och hämtade H, vi skulle till Kista Centrum och shoppa.
Tanken var frömst att hitta stövlar, men gärna en top och en kappa också.
Vi gick först i skoaffärer och slutligen hittade vi faktiskt ett par stövlar som jag kunde ha och som var ungefär vad jag letat efter och kan ni tänka er, de var nedsatta till 400:-!
Strax senare hittade vi ett par kängor i en annan butik och de kostade 600:- men var i skinn, så jag köpte dem också. På Glitter hittade jag ett par skinnhandskar som jag blev kär i så jag var tvungen att köpa dem, de kostade 249:-.
H hittade en kul skylt på ett butiksfönster, vad tänkte de egentligen?
Jag hittade ett par andra skor också som jag mest provade för att de var så vulgära och sen blev jag lite kär i dem... Är de förskräckliga eller är de coola? Jag pratar om de med "stålhätta".
Efter en stund började vi bli rätt trötta på att shoppa men gick in på Esbrit och där råkade jag hitta en fin, enkel klänning som var lite för liten och kostade 800:- men det slutade med att jag köpte den i alla fall, tanken var att den nog skulle gå att ha om jag hade "kroppsstrumpa" under. Hmm ja, storlek 44 är kanske inte riktigt rätt till mig, den fungerade bra på överkroppen men eftersom det var en rätt tajt modell så hade jag svårt att få den över ända och lår, men med kroppsstrumpan såg det helt okey ut.
Efter Esprit delade vi på oss en stund och jag gick till Stadium för att se om de hade en sparkdräkt för vuxna som jag kunde köpa, men var slut så sen åkte vi hem. På vägen stannade vi på McDonalds eftersom vi vid det laget var helt utsvultna.
Tur för personalen där att jag inte längre är kontrollant för McDonalds, de skulle ha fått massor med nedslag, hamburgaren var helt flottig och man blev kladdig av att hålla i den och all fyllning låg utanför i asken.
När jag kom hem smörjde jag upp de nya kängorna och tittade på The West Wing, sen stickade jag vidare på min halsdukskrage.

Inga kommentarer: