söndag 1 januari 2012

Julvampyrer



Av någon konstig anledning kände jag mig relativt pigg när jag vaknade på julafton men dessvärre hade jag migrän. Jag packade ned migränsprutorna, det bakade brödet och åkte hem till mamma och pappa för julaftonsfrukost. När jag kom dit ville inte pappas schäfer sluta skälla och jag antar att det blev för mycket för mig och min migrän för jag kunde plötsligt inte sluta gråta. Jag satte mig i ett hörn av vardagsrummet och tog en spruta och tog det lugnt ett tag och strax senare mådde jag faktiskt bättre och kunde umgås lite med kusinerna och farbror. Jag åt lite gröt och en skinkmacka och var fortfarande lite trög efter migränen så det tog ett tag att fatta att jag fått mandeln... Jag antar att det betyder att jag ska gifta mig under det kommande året? Det ser jag fram emot.
Jag vet inte om det berodde på att vi hade kusinbarnet på plats eller om det berodde på nåt annat, men mina föräldrar och farbror som röker en hel del höll igen lite och det hjälpte också till att lugna migränen.
Vid 11 ungefär så var jag på väg hem och då kollade jag så att TV.n fungerade, den används ju bara på julafton så jag ville vara säker på att jag inte lurade över alla till mig för att se Kalle Anka och sen att det inte fungerar, men det gjorde det så sen satte jag igång att ställa fram glöggmuggar, kakor och godis och laddade kaffe- och tebryggarna.
Strax före 15 dök kusinen upp och sen syrran med familj och slutligen mamma och pappa och sen bänkade vi oss i soffan och njöt av Kalle Anka för 17-51 gången. Jag älskar det fortfarande.
Sen åkte alla utom kusinen hemåt och vi röjde upp och diskade och sen var vi jättetrötta båda två så vi sov middag, hon på soffan, jag på sängen.
Vid 18 gick vi upp och snyggade till oss och sen åkte vi till mamma och pappa igen för middag.
Brorsan med familj hade farit runt hela dagen och hade med sig svärfar och svägerskan och lilla G var ganska trött även om han fortfarande var snäll. Vi bestämde därför att vi skulle ta julklapparna först så att de kunde åka när han inte orkade längre. Det blev lite upp och ned men det gjorde inte så mycket. Jag fick ta en macka så att jag skulle klara mig till middagen.
Jag fick ett enbent kamerastativ, en packe foton, pengar, en armbandsklocka och av syskonbarnen en jättefin flaska som såg ut som en gammal parfymflaska med en liten blåsa man trycker på, men den här innehöll ett typ av glitter. Jag älskar ju glitter och glamour så det var en populär present.
Resten av kvällen hade vi bara trevligt och jag och syskonbarnen lekte lite med PEZ-tabletter, tänk vad kul man kan ha med såna!
Jag åkte hem så jag var hemma vid 23 ungefär men sen satt jag uppe och fixade och donade och tittade på The West Wing och kom inte i säng förrän vid 4.30.

Titta på den sista bilden, ser ni nåt läskigt med den?






1 kommentar:

JCMAS sa...

Fina!
Jag saknar julaftonsfrukostarna med er. Det var en så mysig tradition. Och en snygging är du!