tisdag 10 januari 2012

Anrik Restaurang

29/12-2011 På torsdagen var det mammas 65-års dag och de hade bjudit oss att komma på middag på Tennstopet. Min dag började sent och jag fick väl inte så jättemycket gjort innan det var dags att snygga till sig för att åka till stan. Plötsligt började jag till och med bli sen, men vid det laget hade jag redan bestämt mig för att ha den nya svarta klänningen i en storlek för liten på mig till middagen. Iförd den och mina nya stövlar hoppade jag i bilen och körde till mamma och pappa. Brorsan hade ringt precis innan jag åkte hemifrån och undrade om han kunde åka med, hans fru hade fått migrän. Eftersom vi skulle hämta pappas kompis H på vägen fick även lilla brorsonen stanna hemma, vi hade inte plats för 5 vuxna och ett barn i min lilla bil, inte att åka säkert med bälte på.
Vi hittade parkering nästan precis utanför Tennstopet som ligger nära Odenplan och sen gick vi de 100 metrarna till restaurangen. Jag har aldrig varit där tidigare och var lite skeptisk, men det visade sig vara ett trevligt ställe. Vid det här laget var min klänning ett större problem för mig... Jag fick hela tiden gå och dra i den för att den inte skulle åka längre och längre upp och korva sig i midjan. Så fort jag gick eller ännu värre, när jag gick uppför en trappa, så korvade den sig ännu mer och jag visade bara mer och mer av mina tjocka lår. Hmmm, jag får nog vänta några kilo innan jag har på mig den där igen... Synd, så länge jag står still är jag nämligen jättefin i den även om den sitter åt en del. Vi hade i alla fall en jättetrevlig kväll med god mat om än lite stora portioner, det var inte många av oss som åt upp allt vi blev serverade. Ändå tog jag faktiskt efterrätt trots att jag inte brukar göra det, jag kunde bara inte motstå att testa hemgjord kardemummaglass! Och ja, det var faktiskt gott, men lite räckte bra och en del av glassen fick bli kvar på tallriken.
Sen lekte vi lite med kameran och svågern lånade den till att fota sig själv och dottern, hon gör den där uttråkade minen med flit, bara så att ni vet.
Jag var hemma vid 23 ungefär och blev sittande och tittandes på The West Wing alldeles för långt in på natten.




Inga kommentarer: