tisdag 10 januari 2012

Vilken tur att jag inte hoppade upp och satte mig på blombrädan

3/1-2012 På tisdagen var jag helt slut, Turre hade antingen haft ont på natten, eller så kliade det något vansinnigt. Varje gång jag slumrade till skuttade han iväg eller ryckte till ordentligt. Till slut somnade jag visserligen men jag sov nog bara 1½ timme. Större delen av dagen gick faktiskt förvånansvärt bra, men på eftermiddagen blev det jobbigt. Jag städade lite bland gamla papper på kontoret och först började jag nysa av allt damm och sen hittade jag en musfälla i fönstret bakom pärmarna! Tänk om jag ställt upp adventsstaken i fönstret så som jag tänkt och brukar, då hade jag dragit förlängningssladden precis där och troligtvis stoppat ett finger rätt i fällan... Jag vet inte vem som ställt den där men det hade ju varit bussigt att berätta det för mig när de gjorde det.
När jag kom hem värmde jag upp huset och sen sov jag på soffan en stund. Jag har aldrig varit en soffsovare, men jag har upptäckt att jag tycker att det är jätteskönt att sova i soffan men Turre på benen och Judas vid sidan på kuddarna. Jag drömmer visserligen en massa och sover väl alltså inte särskilt bra eller hårt, men jag är så nöjd när jag vaknar även om jag är trött.
Jag fortsatte att sticka och titta på The West Wing på DVD under kvällen.

Inga kommentarer: