måndag 16 januari 2012

Hur orkar man egentligen?

13/1 På jobbet var det stressigt men det kändes i alla fall som om jag hade grepp om situationen och jag var klar med det som var prioriterat när jag åkte hem lite senare än tänkt.
Jag var helt slut och gick och lade mig när jag kom hem. Jag hade ställt alarmet på telefonen eftersom jag skulle ha ett telefonmöte på eftermiddagen, så jag vågade inte stänga av ljudet på telefonen. Jag hade precis börjat slumra till då ringde G, jag svarade inte utan skickade ett sms att jag skulle ringa senare,jag fick 3 svar... När jag blivit väckt precis när jag slumrar till så har jag svårt att somna om men slutligen började jag dock slumra till. Då smsar H ett tack för grattis-smset jag skickat tidigare på dagen... Först då kom jag på att jag kunde ställa telefonen på flygläge, den är på och alarmet fungerar med ingen kan ringa eller smsa. Efter det tog det längre tid ändå att somna till men lagom tills jag gjort det fick Turre för sig att han hört något farligt och gol till, han låter nästan som en tupp när han gör så och han gör det helt i onödan, plötsligt kom han på att det var ju inget farligt alls och sen sa han inget mer, men då var jag ju redan vaken. Ni kanske känner till att den del människor blir ilskna när de inte får mat? Jag blir ilsk när jag inte får sova och nu hade jag ångest, jag var jättetrött och visste att jag skulle sitta i möte, duscha och sen gå ut...
Slutligen slumrade jag i alla fal till och drömde en massa stressdrömmar om att jag vaknat försent och missat mötet men det hade jag inte och i god tid ringde jag in till mötet trots allt.
Det tog ungefär 1 timme och sen duschade jag och åkte till Ju, men först lämnade jag Turre till mamma och pappa. Jag tycker att det är obehagligt att komma hem till dem eftersom deras schäfer skäller en i ansiktet när man kommer dit och ingenting hjälper... Nu stod han plötsligt innanför dörren och glodde på oss med en mycket mer avslappnad och glad min än vanligt och fick en massa beröm när han inte skällde ens när vi kom in i hallen och fortsatte i samma glada, trevliga stil.
Sen åkte jag och kom till Ju vid 19.30 ungefär vid den tid jag sagt. När jag skulle in i porten visade det sig att någon slitit loss porttelefonen så jag kunde inte komma in. Men som tur var stod en av hennes grannar där nere och pratade i telefon och släppte in mig. Tydligen var det just det hon ringde om.
Medan Ju och M gjorde middag och A dukade satt jag mest och hade det bra och drack lite cider.
Sen serverades middag, grillad kyckling, jättegod sallad och stekt haloumi, allt smarrigt som sjutton fast det var så enkelt.
Sen ringde G och jag hade mer eller mindre sagt att vi skulle hänga på Tudor så nu var han där och undrade var vi var... Ajdå, vi satte igång att febrilt sminka, byta kläder, gå på toa och ringa taxi och vi var faktiskt på plats en halvtimme innan de stängde. Det var en lättnad att komma ur taxin eftersom taxichauffören satt och fjärtade hela tiden men när man väl kom ut höll man på att frysa ihjäl. Det var visserligen bara runt -2 eller kanske lite kallare, men det blåste nordanvind så in i bängen. G var finklädd dagen till ära, jag har aldrig sett honom i annat än jeans eller chinos och en sliten t-shirt eller liknande, nu hade han minsann kostym och slips!
M och Ju pratade med G och jag snackade med långa P som råkade vara där och ensam till råga på allt. När de stängde tog vi en taxi till Anchor och släppte av G på vägen, vid det laget hade jag fått riktigt ont i huvudet. Jag hade haft det tidigare men hoppats på att det skulle gå över.
På Anchor var det lite underligt folk och trångt till råga på det vi gick vid 1 ungefär, då hade vi tröttnat. Alla var hungriga så vi gick i iskalla blåsten till McDonalds på Sveavägen och tog en hamburgare och sen letade vi efter en polisbil så att jag skulle kunna blåsa en nykterhetskontroll. Jag hade under kvällen bara druckit 1½ cider från klockan 19.30 och tanken hade egentligen varit att dricka mer och sova hos Ju, men eftersom jag inte kände för det så drack jag inget mer istället. Vi hittade ingen polis och tog taxi hem, men vid det laget hade jag ju inte druckit något alls på ganska många timmar och knappt något då, så jag körde hem trots allt.
Jag hämtade Turre hos mamma på vägen och var hemma vid 3 ungefär, vid det laget hade jag migrän och hulkade lite i toaletten innan jag tog en spruta och efter en stund somnade jag.

Inga kommentarer: